Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
tobbo166

Oklarheter i metod för att plasta

Rekommendera Poster

Jag tar aceton -> slipa -> aceton tills jag får klarhet i detta...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant! Jag har byggfläkt i båten, bättre nu än förra natten, hade lite problem med värmen. Håller tummarna då. Det hade faktiskt stelnat lite. Då fortsätter det väl stelna sakteliga?

 

Plastar du utomhus den här årstiden!? Vad har ni för temperatur där? Jag skulle också behöva få igång mitt arbete men har tvekat just pga temperaturen! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Man måste ju skapa förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb om man vill starta när det är för kallt ute. Dessvärre är det ju ofta tex plastningsjobb som ett projekt börjar med.

 

Bygga ett större eller mindre tält över objektet man skall plast. Värma så att området där man skall jobba har en lagom temperatur.

 

Visst - det kostar pengar, och extra arbete. Vinsten är ju att du kan utnyttja tiden och få en längre vår att jobba på.

 

post-53310-0-42837500-1395508191_thumb.jpg

 

Den dan - i början av januari - jag la på isoleringen på skrov och däck för att kunna jobba på insidan var det 15 minusgrader ute. Dan efter var skrovsidan så varm så att det gick att jobba.

 

Har vid ett par tillfälle tejpat fast isolering över en borttagen bottengenomföring och värmt på insidan, så att jag kunnat plats igen hålet från insidan. Utsida har jag vid de tillfällena plastat längre fram på våren.

 

post-53310-0-76109000-1395508786_thumb.jpg

 

Men jag kunde ju göra färdigt jobbet på insidan.

 

post-53310-0-34556000-1395508872_thumb.jpg

 

Att tjangsa och hoppas att det går, när det är frågan om både nedlagd tid och pengar är inte min melodi.

 

Om jag gör nåt så vill jag att det skall bli bra. Är det temperaturen som ställer till "vrångel" så finns det två möjligheter. Antigen får man vänta tills det blir rätt temperatur eller så får man se till att det blir rätt temperatur inom arbetsområdet.

 

 

 

Redigerad av toaen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...