Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
jokar

trögflytande plast

Rekommendera Poster

Hej!

Jag behöver spruta in plast i en spricka i taket. Det är innertaket som det gäller. Finns det någon plast (polyester eller epoxi) som är så trögflytande eller snabbhärdande att jag kan spruta upp den i taket och att den i princip stannar där på plats?

Någon som har erfarenhet av liknande: provat att blanda mikroglasballonger med polyester? Använt mer härdare än angett?

Tacksam för svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan blanda polyestern med talk till önskad trögflythet. Det går att få så trögt att du kan spackla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter superbra!

Var köper man talk och vad är det för något?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spackel som görs med mikroglasballonger och polyester är betydligt mer lättslipat än om man använder talk. Talk blir starkare och ger en finare yta. För att få det att härda lite snabbare kan man blanda en “racersats” med lite extra härdare men testa först, det färdiga spacklet får inte blir gul/brun!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Vad är det för fel på vanligt epoxispackel eller polyester om man nu önskar det? Nu vet jag ju inte vilken typ av spricka det är men en bild vore inte fel.


Är det för att täta eller förstärka, finns det risk att materialet rör sig kanske det behövs förstärkas med några lager glasfiber.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan ofta trycka in även lite mera flytande produkter och snabbt tejpa för lagningen innan det man tryckt in hinner rinna ut.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...