Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
mickeror

KINAMOTOR

Rekommendera Poster

Hej igen.  (kinamotor)

Prövar att ta upp tråden igen om kinamotor diesel inombordare.Nu har motorn gått 187 timmar utan några problem bara gjort den vanliga servicen med olja och filter.Någon annan som har erfarenhet av denna motortyp???

"Snälla kan detta inlägg handla om motorn och inget annat"

Motorn tuffar och går bara den får diesel och kylning"  MVH Micke.......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Berätta lite om din motor då. Ja mer än den tuffar och går bra.

volym

inprutnings teknik

kompförhållande

effekt värde   (g/kw)

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Erfarenhet av din motor? Köpte du den begagnad så någon annan borde ha erfarenhet av just ditt ex?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Frippe.

Det finns ett tidigare inlägg från 14 oktober 2012 du kan titta där finns länkar mm.

Men vissa vill ju bara ha en massa dösnack och inte byta erfarenheter som du kanske märker här MG.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En god idé är att du, mickeror, klistrar in länken i trådstarten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har egentligen inget att tillföra till själva motordiskussionen, men jag bara undrar varför Mickeror´s inlägg (detta jag citerar) blev rapporterat...? Ser inget konstigt i inlägget, mer än en viss sanning - Och skall sanning rapporteras...?

Ja ja, bara en reflektion över nåt konstigt...

 

Ursäkta mig Mickeror, för att jag kladdar i din tråd, men jag blir ibland förvånad över hur vissa folk tänker ibland... Som exempelvis när det blir en rapport av ett inlägg av ditt ovan citerade slag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte fint att nämna kinamotorer och biltema på detta forum.

 

Kalle wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en Kina motor 3cyl diesel 1.3l 27hk 72nm. Köptes ny för ca 5årsen

 

Den har gått 120timmar problemen är väl dåliga el kontakter som man får byta eller ha ögona på. Dåliga slagklämmer och gummi. Lite tunnt lackad.

 

Backslaget läcker olja . Har sett detta på flera Kina dieslar. Läcker mellan backslags halvorna. Har själv fått plockat isär det och fixat det

 

Olje trycket är för lågt. Detta är justerbart men tror fjädern ä slapp dåden äändå får lågt olje tryck efter ha justerat upp det. Speciellt äe problemet om man kör länge och hyffsat hårt. Sen drar av och skall lägga till . Då är oljetrycket oroväckande lågt.

 

Men går gör den i alla väder. Och har man en skiftnyckel kan greja med allt på den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...