Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
moggep

Batteriladdare från Biltema

Rekommendera Poster

Mycket beundransvärt att du mejlade Biltema. Detta avgör saken för min del jag kör på en C-tek laddare eller en DEFA. Det får helt enkelt vara värt de extra pengarna.

 

Tack än en gång för bra uppföljning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mogrep skrev: Men jag har ju dieselmotor, och laddaren kommer att sitta garanterat torrt. Då borde det väl inte vara något problem? Det låter ju mer som en friskrivningsklausul.

Hittade en sifferförklaring för IP-STANDARD, första siffran handlar tydligen om höljets täthet mot torra saker som exempelvis damm och den andra om fukt. Skulle själv inte tveka att använda biltemas men vid köp troligen valt en annan. Och oavsett fabrikat gärna fegat litet och kopplat bort den så snart laddningen är klar. Den lilla mängd knallgas som bildas ventileras väl f.ö. bort ganska lätt. En annan aspekt som tidigare varit uppe på forumet är att vissa laddare har irriterande kylfläktar som startar/stoppar när man försöker sova i båten. Kanske borde man begära att få lyssna redan i affären, men då blir man väl handgripligen utslängd med huve först? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, den här modellen verkar iofs inte ha nån fläkt så där är det lugnt. Men jag börjar dra öronen åt mej och det lutar mer åt att det blir en Ctek M100 eller M200, trots det högre priset. Eftersom den ska sitta inkopplad permanent så vill jag inte riskera att den kokar bort syran i mina batterier pga att nån kines har programmerat laddaren fel. wink

Jag antar att det är som vanligt, man får det man betalar för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mogepp: starkt av Biltemas kundtjänst att svara så snabbt, kanske du svarsmejla positivt och även tipsa om önskemålet med tydlighet angående eventuella kylfläktars sömnstörande på/bort-kopplingar till deras produktchefer?

Haha, ett typiskt I-landsproblem kan tyckas men likväl så är sömnperioderna förbaskat viktiga. (Fast har man kylskåp med kompressor så kanske man redan är van vid sånt intermittent buller under insomnandet? ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har en helt ny Ctek Zafir 100 exakt samma laddare som Ctek MSX 7.0

om någon vill köpa

ligger orörd i sin förpackning

den har minne så den startar i samma läge

så man slipper trycka på knappen för att börja ladda

hade tänkt mig 500:-

finns i sthlm

skickar gärna om köparen står för frakten ca.70:-

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittade på min biltemaladdare, den har art nr 37-731, kan användas utomhus och är IP-65, lite latjo att de har ersatt den med en sämreprodukt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

såg att man kunde köpa Ctec m200 för 1200:- på båtmässan smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Najs, ska dit i helgen. smiley 

Vilken monter var det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker upp denna fråga igen då jag nu ska slå till och köpa min laddare. Antigen C-tek M100 för 995:- eller DEFA Handy 7A för 595:- båda laddar 7A så frågan är om man är dumsnål som väljer den billigare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...