Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
Faderullan

Stör båtliv?

Rekommendera Poster

Vad är det för fel på allmän hänsyn, artighet och hyfs?

Det är inge fel men alla retar ju sig på olika saker och vissa retar sig mycket.

Vissa kanske på barn som skriker andra kanske på motorbåtssurr , ska man förbjuda småbarn och motorbåtar då.

Självklart har jag själv suckat o svurit . Tex när jag kört upp båten på en stenig strand i en liten kanal för släppa iland barn o fru ,så kommer det en bayliner med jordens svall så båten slår i botten samtidigt hoppar upp en meter. Men inget jag grubblar över bara otur att han just kom dom 2 min jag skulle in.

Retade mig i en minut men inget jag känner är ett problem

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Jag påstår inte alls att jag har rätt. Däremot påstår jag att de andra kanske inte heller har rätt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag påstår inte alls att jag har rätt. Däremot påstår jag att de andra kanske inte heller har rätt...

Alla har rätt i sin värld. Fattar du inte det?

 

Men; om jag kommer till t.ex. en plats med aldeles för mänga homser........så backar jag.............utan problem ;-)

Redigerad av Oldtimer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Majoriteten har kanske inte alltid rätt? Ja om de inte är seglare såklart.

Hur fick du det här till en fråga om rätt eller fel?
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Majoriteten har kanske inte alltid rätt? Ja om de inte är seglare såklart.

Hur fick du det här till en fråga om rätt eller fel?

 

Denna konstiga(?) hen kör en illa dåld agenda.......tror jag.

 

Kärringer o flyktningar är nå't ovälkommande i denna värld.

Den riktiga Max Schmeling var/är en ärlig person. Copy.Cat'en är ju bara löjlig ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

 

Majoriteten har kanske inte alltid rätt? Ja om de inte är seglare såklart.

Hur fick du det här till en fråga om rätt eller fel?

 

 

 

Det verkar vara poängen med detta gnäll!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

 

 

Majoriteten har kanske inte alltid rätt? Ja om de inte är seglare såklart.

Hur fick du det här till en fråga om rätt eller fel?

 

Denna konstiga(?) hen kör en illa dåld agenda.......tror jag.

 

Kärringer o flyktningar är nå't ovälkommande i denna värld.

Den riktiga Max Schmeling var/är en ärlig person. Copy.Cat'en är ju bara löjlig ;-)

 

 

Och du är dumdryg och tillför inget - som vanligt!

post-102122-0-16113100-1446839682.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag påstår inte alls att jag har rätt. Däremot påstår jag att de andra kanske inte heller har rätt...

Alla har rätt i sin värld. Fattar du inte det?

 

Men; om jag kommer till t.ex. en plats med aldeles för mänga homser........så backar jag.............utan problem ;-)

 

 

Med största respekt, vad menar ni med homser

mvh.

Stefan B.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Majoriteten har kanske inte alltid rätt? Ja om de inte är seglare såklart.

Hur fick du det här till en fråga om rätt eller fel?

 

Det verkar vara poängen med detta gnäll!

Nej, det handlar om inställningen till sin omgivning. Antingen tycker man att alla skall respektera varandra och inte störa varandra och är därmed tyst, eller så tycker man att man har rätt att väsnas och alla andra skall acceptera personens vilja att väsnas och rätt att ta plats.

Alltså inget rätt eller fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte är den som stör som stör utan att vissa lätt blir störda. Och ofta stör sig vissa segelbåtsägare extra mycket på allt som motorbåtsägare gör. samma gnäll i tråd efter tråd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han kanske är homofob

Nej; han är absolut inte homofog.. Någon drar drar det kortet titt som tät, när debatten hettnar till...........Vad gör jag när Max Schmeling svarar?????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte är den som stör som stör utan att vissa lätt blir störda. Och ofta stör sig vissa segelbåtsägare extra mycket på allt som motorbåtsägare gör. samma gnäll i tråd efter tråd

Oavsett om jag kommit till en vacker, tyst och lugn vik med motorbåt eller segelbåt blir jag störd av brummande elverk och musik som dånar över vilken. Vad är der för fel på att lyssna på lugnet och tystnaden ibland.

 

Barn som åker omkring i jollar måste ju inte köra runt där andra båtar ligger förtöjda utan kan ju åka utom syn och hörhåll. Det är ju mycket roligare för dem, men föräldrarna vågar väl inte släppa iväg kidsen.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag påstår inte alls att jag har rätt. Däremot påstår jag att de andra kanske inte heller har rätt...

Alla har rätt i sin värld. Fattar du inte det?

 

Men; om jag kommer till t.ex. en plats med aldeles för mänga homser........så backar jag.............utan problem ;-)

 

 

Med största respekt, vad menar ni med homser

mvh.

Stefan B.

 

 

Det känns på något vis att homser inte har blivit besvarat vad det betyder .

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt ortoligt

Ibland när man lagt ner tid på att kolla det här forumet, kanske e så på andra form mm. åxå men det har jag ingen erfarenhet från, så känns det som man lika gärna kunde kollat ett avsnitt "Hollywoodfruar"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant att du brukar kolla det programmet...

Låter inte som något jag skulle titta på.

 

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menade inte i texten att alla segelbåtsägare retar sig på motorbåtsägare. Utan det är en minoritet som retar sig och här på MG är det alltid/ofta samma personer . Så du behöver inte ta åt dig. Eller så kände du dig träffad och behövde slå tillbaka.

Typiskt segelbåtsägare ;)

Vem ska jag reta mig på som både har segelbåt och motorbåt? Segelbåten är dessutom en motorseglare, känner mig helt vilsen.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Menade inte i texten att alla segelbåtsägare retar sig på motorbåtsägare. Utan det är en minoritet som retar sig och här på MG är det alltid/ofta samma personer . Så du behöver inte ta åt dig. Eller så kände du dig träffad och behövde slå tillbaka.

Typiskt segelbåtsägare ;)

Vem ska jag reta mig på som både har segelbåt och motorbåt? Segelbåten är dessutom en motorseglare, känner mig helt vilsen.  ;)

Jag tycker du ska reta dig på de som äger katmaraner.

 

De tar mycket plats, kommer långt in i de finaste vikarna, motorkatamaraner är väldigt snabba och dessutom är de som äger katamaraner säkert väldigt dumma/rika/dryga/fula/vackra.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant att du brukar kolla det programmet...

Låter inte som något jag skulle titta på.

 

Mackey

ja. Dom få glimtar jag sett när jag passerat tv:n när det programmet beses har visat stora likheter med forumet här.. så "man" kan nog lika gärna se på det. Då blir ju reklamavbrotten en bonus.. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ingen som tvingar någon det är bara logga ut.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Menade inte i texten att alla segelbåtsägare retar sig på motorbåtsägare. Utan det är en minoritet som retar sig och här på MG är det alltid/ofta samma personer . Så du behöver inte ta åt dig. Eller så kände du dig träffad och behövde slå tillbaka.

Typiskt segelbåtsägare ;)

Vem ska jag reta mig på som både har segelbåt och motorbåt? Segelbåten är dessutom en motorseglare, känner mig helt vilsen.  ;)

Jag tycker du ska reta dig på de som äger katmaraner.

 

De tar mycket plats, kommer långt in i de finaste vikarna, motorkatamaraner är väldigt snabba och dessutom är de som äger katamaraner säkert väldigt dumma/rika/dryga/fula/vackra.

 

Mackey

 

Tack! Nu känns det mycket bättre.  B)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

 

Han kanske är homofob

Nej; han är absolut inte homofog.. Någon drar drar det kortet titt som tät, när debatten hettnar till...........Vad gör jag när Max Schmeling svarar?????
Du är homofob, dyslektiker och dumdryg. Inget av detta lastar jag dig för. Du är född sådan. Du har inte haft något val i livet.

 

Men visst tycker jag synd om dig, plutte!

Redigerad av MaxSchmeling

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är skapad under ämnet "krönikor", det är alltså inte ett av de strängast hållna områdena på forumet och visst kan man sväva ut i diskussionen. Det är ändå med illa återhållen förvåning jag följer med hur den här tråden utvecklas. Från huruvida båtliv är störande till en riktigt tråkig sexualdebatt.

 

Precis på samma sätt som man borde visa respekt för sina medmänniskor på sjön (det är det den här tråden handlar om) så kunde vi ju visa repekt för våra medmänniskor här på maringuiden också. Om någon skapar en tråd om något specifikt inom ämnet båtliv, båtrelaterad teknik, segling eller förtöjning eller vad som helst som har med båtar att göra så kunde vi väl försöka respektera trådskaparen till den grad att vi inte ägnar oss åt att några inlägg senare diskutera folks sexualitet. Med all repekt för både sexuella majoriteter och minoriteter så tycker jag att den debatten inte hör hemma på ett marinforum. Framför allt inte i en tråd jag skapat. Minoritetsdebatter kan ni ha på te.x avpixlat eller något annat minoritetsexkluderande forum.

 

Med all respekt

Uffe

 

 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Så djävla dåligt infogad text, inte ens radie på bokstäverna eller rätt nyans på den röda texten mot orginal tubens röda ring brevid den gula ringen.

Klicka bilden och sedan håll in Ctrl och tryck +knappen flera gånger så ser man hur amatörmässigt det är gjort.

mvh

S Bäckman

Redigerad av jsbtango

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Så djävla dåligt infogad text, inte ens radie på bokstäverna eller rätt nyans på den röda texten mot orginal tubens röda ring brevid den gula ringen.

La inte direkt min själ i själva bildskapandet, det var mer än poäng av hela grejen jag ville göra. Dels uttrycket homo-fog, som är märkligt i sig, men jag vill också säga att 2015 fattar jag inte ens varför grejen ens tas upp i ett båtforum - när jag skriver något provocerande är det ingen som undrar med vem, eller hur, eller hur många jag ligger med. Varför göra det bara för att någon inte är hetero..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Waxholmsbåtarna. maken till å riva upp sjö.-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...