Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Peter_K

Piffa inredningen

Rekommendera Poster

Kunde inte låta bli att köpa de här fina kuddarna på IKEA när jag såg dem idag. Måste i ruffen!

post-832-1394237784,5121_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Ojdå, ja då vågar jag inte visa collection Gripsholmskuddar som skall pryda vår Schtorebrooooo laugh

Försökte att handla blygsamt och billigt men det var stört omöjligt; vet inte vad kuddarna kostade för jag bara svepte fram mitt Visakort. Herregud, kom just att tänka på en hemsk sak; tänk om kuddarna var skitbilliga, typ 1300 spänn stycket ?

Givetvis finns det flera som undrar och visst skall jag svara: jodå, underbart fluffig fyllning i något äkta och den där stjärnan är liksom broderad fast. Inte något tryckt C-skit wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Stavas det inte IKEA och står det inte för Ingvar Kamprad Erinnerung Adolf... Har ni förresten läst Stenebos bok om IKEA... Inte, gör det inte då heller för då blir du berövad rätt många av våra svenssonillusioner!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stavningen var det väl inget fel på om man nu ska vara petig....

Ska man sen vara ännu mer besserwissrig är det väl så att förkortningar som utläses som ett ord istf bokstäverna endast skrivs med versal i början....

Typ, Skellefteå AIK skrivs Saik när det förkortas jfrt m Solnas stolthet som skrivs AIK... FBK finns i Karlstad medan Mif återfinns i Malmö..

OM vi nu ska vara mästrande alltså :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Max, du får visa dem hur mycket du vill, och berätta vad de kostar om du blir lycklig av det. Jag har röda Gripsholmkuddar av samma modell i min ruff sedan flera år. Funkar bra med mina blå/vita randiga klassiska som jag fått sydda, de är lite hårdare stoppade för att man ska kunna luta sig mot ett skott.

 

Men. De här fenderkuddarna är roligare, och mina ungar kommer att älska dem. Ska hänga dem på en krok någonstans i ruffen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klockrent, ser ut att vara bra nackkuddar om dom inte är för mjuka.

Vad är det för storlek på dom?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var på vippen att smita in på IKEA Västerås igår och köpa ett par billiga vägglampor till min halvtaskiga stuga i de östra regionerna. 

Insåg att veckopengen kanske inte riktigt skulle räcka till. Får väl spara i några månader så kanske man får råd att åtmintone köpa en fenderkudde att förgylla ruffen med.cheeky

VISA-kort - vad är det!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Max det var en rätt låg kommentar , känns som en grundstött finlandsfärja surprise

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

För du tänkte aldrig tanken att jag faktiskt inte var allvarlig i min kommentar, såklart smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Vet inte om sanningen kan vara låg... den är ju bara... sanning, liksom rakt av!

Vår vän Ingvar hade sympatier för Adolf, det är sanning.

Stenebos bok om IKEA är hans beskrivning av företaget från alla hans år som chef där, det är sanning. Inte kul för alla Ikeavänner att läsa, det förstår jag!

Kan det vara bättre att blunda... Om det är något som är en grundstött Finlandsfärja så är det ovanstående. Förmågan att just... blunda!

smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Din förmåga att läsa mellan raderna är... undermålig wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att förmedla ironi i textform är så gott som omöjligt. Så omöjligt att man skall undvika det i det längsta, eller möjligtvis använda smajlisar.

Litet tips.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Coola kuddar, lite synd man inte har båt längre.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Sådana får man skaffa till båten:-)

Letade på deras website men kunde inte hitta fenderkudden?

Vad heter den? Blir lättare att hitta då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De heter Lisel, all info finns på etikettbilden högre upp i tråden.

:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...