Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gedda

Revolutionerande bottenfärg

Rekommendera Poster

Klart intressant, även om man ju blivit ganska luttrad över alla föreslagna fiffiga färger som kommit och gått. Preparerad färg verkar ha testats i verkligheten på båtbottnar längs västkusten 2006-2009 med lyckat resultat, så kanske når den butikerna och detta rent av inom några år? Bilden snodd ur den HÄR detaljerade rapporten. :-)

post-10006646-1394237784,154_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, nu är ni bra naiva!!

Om detta verkligen fungerar har Hans Elwing redan blivit kontaktad av Akso Nobel (som äger varumärket International), Hempel, Jotun m.fl. med erbjudande att köpa upp hans uppfinning. Sedan tar de död på den. De säljer ju båtfärger för miljarder varje år och den affärsidén är HOTAD av denna nya produkt.

Så tyvärr kommer den aldrig se marknaden. Om den mot förmodan gör det är det med något välkänt färgmärkes logga på och så kostar en burk 6000 kr. Minst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den skulle hur som helst intressera mig om den finns, eftersom jag ligger i minst 3 år mellan upptagningarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Breckan: Jo, sorgligt nog skulle det inte förvåna mig.

Haha, blir kanske att låna nån häst med insektsproblem för att få ett recept utskrivet och sen blanda salvan i färgen själv?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske naivt, kanske inte...

Vad vet jag?

VC17 har en bakgrund i det nuvarande bolaget LeFant. De ursprungliga ägarna (ytkemister) hade en längre försöksserie där V resp. C var första bokstäverna i deras båra efternamn och 17 var den 17:e färgblandningen.

VC17 köptes av International och personerna som uppfann färgen fick inte ägna sig åt båtvårdsprodukter under överskådlig framtid.

Vi får väl se om detta upprepas eller inte.

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...