Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
jussi79

wallas 2400 elschema

Rekommendera Poster

Hade funderat att tillägga till min wallas 2400 en fjärrkontroll men har ingen elschema så jag skulle veta vilken tråd/kabel gör vad så jag kan luska/fundera hur jag skall koppla min fjärrkontroll... Har alltså en äldre wallas 2400 med gamla kontrollpanel alltså denna http://www.bootland.nl/wallas-2400.html eller vet nån redan hur jag skall koppla den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev svårare än trott för får inte riktigt klart hur den fungerar eller vad det är som håller kylningsfläkten på efter man stängt värmaren från originalpanelen... Kanske efter en par öl så kommer man på det... 

 

Om nån vet eller luskar ut vilken det är så skrik högt åt mig svaret :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte svårt, värmaren har en inbyggd termostat för efterkylning så om du kopplar in fjärrstyrningen parallellt med värmeläge 1/1 så kommer värmaren att fungera precis som vanlig.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Mackey, men ifall jag vill ha även termostaten som bara funkar i 1/2 läge så var kopplar jag den. Hittade inte likadan fjärrstyrning som jag har men här är en typ likadan http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400317311157&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en . Ifall du ser på kontrollpanelen i wallas instruktionsboken så vilka numror menar du jag skall koppla?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kollat vilken utrustning du har, men för att värmaren ska gå med termostatfunktion ska du dels koppla in en termostat enligt instruktonsboken och dels starta värmaren i läge 1/2.

 

Koppla alltså in din fjärrstyrning så att den sluter 1/2-fartsläget, ser ut som plint 3 och 9 ska kopplas ihop för att starta på halvfart. Inga garantier, kolla själv så att du förstår vad du gör. ;-)

 

Lycka till!

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...