Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
skrinnar

Ryds 23WA V8

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av denna båt, är det bra plats om man vill stå upp och köra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var noga med att kolla durken. Vanligt att den är svampig. Märks tydligt.

Kolla även efter gelcoatsläpp och böldpest. Ryds har haft mycket plastproblem genom åren.

Vill minnas att det funkar fint att stå upp och köra

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte värre än ngt annat EU fabrikat i samma prisklass. Snarare ngt bättre. Framförallt eftersom denna modell är hyffsat ny så är sannolikheten för VI stor och då betydligt bättre än motsvarande konkurrenter. 

Stå upp går alldeles utmärkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

håller med Capitan. I min förra båtklubb hade vi en Ryds 23 DC från -08 som hade stora problem med gelcoatsläpp. Ryds pratar mycket om vacuuminjicering, så möjligen får de ordning på sina problem till slut. Men som sagt, så sent som 2008 hade de fortfarande problem med luftbubblor i laminatet.

Om deras problem är större eller mindre än andras vet jag dock inget om. Men jag har själv varit drabbad av deras undermåliga plastarbete på en -04.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade inga såna problem på min 23 WA från 05. Det fanns ett ställe där man inte nått fullt ut i hörnan av motorrumslocket, men det var en mindre visuell blemma bara. Enda stället där det var luft under gelcoat på hela båten. Så om man inspekterar noga kan man nog sortera ut rötäggen om det finns några :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...