Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
UlfG80

Service av Silva/Nexus-instrument i STHLM

Rekommendera Poster

Får en förvirrad själ fråga om råd. Har en Silva Sea Data med ekolodstransducer som det står Nexus på som behöver servas. Nobelius jobbar inte med dessa märken. Ringde Nexus i Bromma, som numera kallar sig Garmin, men de sa att den där får du skicka till Göteborg.

 

Finns det verkligen ingen som tar sig an detta i STHLM, och i så fall, vem i GBG är det som gör det?

 

Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, Nexus är verkligen inte kundorienterade. 

Jag har haft en maildiskuss med deras support sedan i somras. 

De vet inte vad för grejer de säljer. De vet inte hur de fungerar och de vet inte heller hur man ställer in dem.

Hade jag bara lyssnat på alla råd som sa UNDVIK Nexus/Silva!!! så hade jag haft en bra mycket gladare sommar.

Så, alla som ännu inte begått misstaget att köpa Nexus/Silva får gärna ta lärdom av mina misstag. 

För att förtydliga ytterligare:

UNDVIK TILL VARJE PRIS!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Suck, detta verkar vara en återvändsgränd. Garmin i Billdal har lagt en stor blänkare på sin web om att de inte tar emot service-artiklar utan ett RMA-nummer längre. Men bra att detta kom upp, med risigt kundbemötande. Ska se om jag kan hitta någon i grannländerna.



Och om någon sitter på en Nexux Depth B3 ekolodsenhet så vet ni vem som behöver den...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...