Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Jingo

Äntligen kör jag iväg i en ny båt!

Rekommendera Poster

Var på Marinan och skulle hämta nya båten i veckan. Så fort jag kom dit hoppade jag i för att kolla av att allt såg ut som det skulle och det fanns inget att anmärka på förutom att vädret denna sena novemberdag förvisso var soligt men väldigt blåsigt.

In på Marinans kontor och göra upp affären, sedan snabbt in bakom ratten och iväg. Jag gled sakta iväg och hörde motorns tysta spinnande. Drömmarna började direkt fara iväg till varma sommardagar i badviken med kaffe och solbrun fru.

Men i den blåsten som är på senhösten får man koncentrera sig på körningen istället för drömmandet. Resan gick bra men rätt sakta, å andra sidan är det kul att ta en tur med båten även om det är senhöst.

När hustrun kom hem och jag erbjöd en titt och få sätta sig bakom ratten nobbade hon detta för att det var kallt och dessutom hade lokala inredningsbutiken glöggmingel. Nåja, jag var ju inte nöjd ännu så jag klev ombord igen för en stunds njutande.

Det var inte utan att man känner en otrolig längtan efter att dessutom få sjösätta båten och få känna hur den går i vattnet. Nu har jag ju kört en runda från marinan och hem med den på trailern och bara det kändes bra. Då måste det ju vara ändå mycket roligare på sjön. Essingeleden har inte riktigt samma känsla som ytterskärgården så vintern kommer kännas lång.

Nåväl nu är båten hemma några dagar sedan blir det vinterförvaring. Den som väntar på något gott väntar inte för länge. Man kan ju torråka lite till först i helgen och känna mer på stämningen, då kanske hustrun också vill komma ombord.

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glöggmingel! Pöh!

 

Ibland förstår jag mig inte på halva mänskligheten!

 

Förstår att vintern kan kännas lång. Å andra sidan, den som väntar på nåt gott får vänta länge.

 

Lycka till med nya båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som krönikör står du oöverträffad Jingo. 

Ha kul i nya båten, fram i vår tinar säkert även din bättre hälft upp och hjälper dig att glädjas över nyförvärvet.

 

Vad blev det för båt?







/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag tycker det är underbart att läsa dina krönikelika inlägg, läser dem med ett smått fånigt leende :-) Keep up the good work yes

Gratulerar till nya båten!

Vad blev det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aaaaahhh... Nu såg jag i din sjöbod vad det blev :-)

En mycket fin båt, den får ni med all säkerhet mycket nöje och glädje av, Tant Frugan och du :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sandström Classic 620 MC.

Byggd av Sandströms i Norrlångträsk. Det är de gamla ägarna till Uttern, skrovet på min båt användes tidigare för Örnvik 610 som licensbyggdes av Uttern.

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...