Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Norrmannen

Hardtopp bygg til Marieholm 24

Rekommendera Poster

Håller med dig 100% att tråden blir lång, men vi har likadana båtar och bygger på dom, han hardtopp m.m. och jag hardtopp m.m. Men du har rätt.

Jag har en egen tråd och hemsida med bilder av den anledningen att jag tror att Maringuiden kommer att säcka ihop med alla tunga bilder och filmer.

Mvh Patrick

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

sjalv så støper jag på innsidan og utsidan av plywooden, hela toppen blev bygt opp i plywood derefter støpt med polyester och duk på innsidan och utsidan,

Om du ønsker ha ren plast top så kan du bygga den i plywood først, derefter sparkla opp den, och mala den i høy glans epoxy maling, polera ytan och smøra den inn med slippmiddel, derefter lagga polyester och 2-3 lag duk rundt hela och lat den torka.

Efter det så kan hela den støpte delen lossnas från plywood delen, mala den innvendig med høy glans maling och su har en fiks ferdig støpeform til din topp.

når toppen skal støpes, start med och polera formen, legg på slippmiddel, derefter gelcoat, polyester och duk, ca 3-4 lag, så 10mm Divinicell, och så en 3-4 lag med polyester och duk igjen.

Da har du en ferdig ren  plasttop når denne har torkad. smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har syslat lite i båten i dag och plastrat mellomvagg og malat med epoxy primer, Akterdekket børjar jag se enden på :)

 

post-10026602-1394237767,3351_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, men har ni inte kallt i Norge? Eller använder du mycket härdare?

Mvh Patrick Flink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

post-104092-0-24284700-1399380896_thumb.jpg

 

Da var båten tilbake i det våte element :)

Redigerad av Norrmannen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...