Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Byman

Electrolux e30

Rekommendera Poster

Hej, har precis köpt en båt med en Electrolux e30 motor, vart får man tag på reservdelar och finns det sprängskisser på nätet man kan kolla på? Skulle behöva en impeller. Och nån skiss att kolla på då vinkeln vid propellern är isärskruvad och så ska jag byta nått lager på axeln där impellern sitter. MVH Ove

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Hej!

Diskmaskinsmotorn är svår att byta ut impeller på. Det finns två olika modeller på pumphus, ett i aluminium och ett i plast. Om man råkar ha turen att få pumphuset i plast(nyare) så kan man modifiera en evinrudepropeller! Jag har en del reservdelar till denna motor, ring mig så kan jag kanske hjälpa till! 0705308438

Annars finns det en kille vid namn Anders i Edsbyn som har allt till alla motorer! Det finns två olika nummer på hans facebookprofil: 070-578 14 33 070-391 65 42 

 

Mvh Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har jag inte det nyare i plast, här av mig om jag ser något mera jag behöver.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Japp, men prova Anders! Han borde ha manualer och grejer till motorn... Se till att ljudisolera den kraftigt, det har jag haft problem med... Jag löste det med biltemas 2-3cm tjocka ljuddämpningsmatta och sedan täta detta med vanligt fogskum! Det blev riktigt bra! Fogskummet fungerar riktigt bra! Har använt det att täta botten på motorn också... Men där använde jag plastpåsar för att enkelt kunna ta bort det ifall skiftnyckeln ska fram ;)

 

Trevlig kväll

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...