Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Flipppper

Klä om säten och dynor

Rekommendera Poster

Hej!

Ny på detta forum, hoppas jag lägger denna tråd på rätt ställe...

Jag är nybliven ägare till en gammal flipper 510. Lite sugen på att fixa till sätena och klä om dynorna. Tänkte höra om någon här har gjort det eller om det är bäst att leja bort? 

Om man ska göra det själv är jag intresserad om någon kan tipsa om vettigt material och leverantör av material samt tillvägagångssätt. Saker som man måste tänka på, tips och tricks m.m.

Stolarna kanske är svåra att klä om och kanske lämpligast att köpa nya? Tar gärna emot tips på bra leverantörer?

 

Hälsningar

Robert

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack!

Liten fundering...inte superkoll på hur dynorna ser ut på en Flipper 700....Är det både tyg och galon? Isf har du använt samma tillvägagångssätt? För egendel funderar jag på att spänna galon över dynan och thäfta på baksidan dvs i träskivan. Kan det funka?

Beträffande tygdynorna så åker man väl på att sy...antar jag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är galonet som jag sytt och häftat på baksidan. Du måste sy, annars får du inte till hörnen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

köpte själv en ny båt i somras. Akut klädde om dynorna men blev så extremnt nöjd. köpte marinblått överkast Indira 129;- på Ikea klädde om kuddarna som typ madrassöverdrag. snörpte åt med resårband under! Lätt slita av å tvätta å ser jätte fint ut! +Jätte enkelt, billigt & praktiskt!



Lycka till från Karin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är alltid kul att läsa om tips som detta! Enkelt och bra:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

KungSängen lämnade vi in våra madrasser till så syr dom om och klär in i önskar material, Väldigt praktiskt och smidigt. Rekomenderas!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan rekomendera sidan sailright.com. Där finns allt du behöver veta om hur klä om dynor, sy kapell, sparyhoods m.m. Väldigt fina instruktionsfilmer samt dvd:er. Många helt utan kostnad.

Själv köpte jag madrasser på IKEA och skar till  övrigt material på Östersjökompaniet i Stockholm. Bifogar en bild på hur det blev på min gamla Selco Rival.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill även tipsa på en bra affär där man kan köpa bra tyg, själv sydde jag om gardianerna i våran gamla båt med tyg där ifrån. bomullstyg gräddvita typ 59:- m.

Var i en båtaffär kolla på nästan samma tyg för 320 kr m. I sommars när jag även enkelt å snabbt klädde om kuddarna sydde jag provisoriskt nya gardiner i vitt lakans tyg (blev också bra)

Lycka till från Karin

http://www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx

































 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...