Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
armageddon

Vad är detta för slang?

Rekommendera Poster

Köpt en Mercury EFI 60 -04, sitter en slang och dinglar på den med ett litet munstycke, vad använder jag det till?

post-10026303-1394237663,7923_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Slangen är till om du vill ha knopmätare i båten mvh Tutte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha tack för svaren, ska den bara hänga i vattnet då? Jag har en Smartcraft till den oxå? En blå kabel till ett varvräknarinstrument. Kan det användas eller vad ska man komplettera med i så fall?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tryckloggar är helt undermåliga i jämförelse med loggar med paddelhjul eller i jämförelse med en GPS t.ex. i en mobiltelefon. Jag skulle aldrig lägga ned en krona på att köpa ett så onoggrannt instrument, som dessutom inte kan visa distans. Fäst upp slangen t.v. Ta bort den helt och plugga längre ned när du servar impellern nästa gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Exakt en sån har jag. Min är kopplad till såndär enkel, fällbar pip man sätter längst ner på akterspegeln.

Jämför jag med GPS visar den exakt samma och jag är skitnöjd med den.

Helst skulle man kört Mercury så man fick givaren på köpet samt slapp att tänka på att fälla upp/ner den där pipen vid strandhugg.

 

När du redan har 'givaren' är det inget att tveka på, köp den :)

Slang brukar medfölja.

 

Edit: Ja, slangstumpen kopplar du till slangen till mätaren. 'Givaren' sitter inne i motorns rigg.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med Toppi fungerar klockrent har kontrollerat mot GPS'en och de visar exakt lika sedan är frågan om jag skulle installera en sådan eller köpa en billig GPS tja jag skulle nog välja GPS'en men nu sitter den där och gör sitt jobb

 

/Kenbja

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk på att välja rätt utslag. 0-50 Knop's varianten får sämre upplösning än den jag har, 0-30 Knop.

GPS har jag en 150:-'s jag köpt beg. på tradera. Visar iofs bara km/h men den loggar ju maxfart och distans i km och är ett trevligt option ändå.

Personligen gillar jag analoga visarinstrument man kan avläsa i 'ögonvrån' helt oberoende av el.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...