Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Westfjord26

Hej och tack!

Rekommendera Poster

Jag lämnar nu MG och önskar er alla lycka till i framtiden, vet att jag kommer att hålla kontakt med en del även i framtiden men eftersom jag har sålt skeppet och kommer att tillbringa mycket tid i nya huset i Turkiet i framtiden, allt har sin tid, kommer att jobba till 58 års ålder (6-år) till och sedan fly kyla och blåst! Ha det gött!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Tsss... som om jag bryr mig...wink

Skämt åsido; jag bara skojar. Ha det riktigt trevligt i huset i Turkiet, det ser fint ut.

post-10024382-1394237663,7536_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dumheter! Du vet att Internet är internationellt numer va?



/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahahaha! 





laugh





Lycka till i Turkiet!



Skönt att göra en verklighet av drömmar!



/Markus - Som drömmer detsamma men käringen vill inte lämna släkten..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha det gott du med. Hoppas att du kommer sakna det underbara livet till havs och förr eller senare återvända.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till i framtiden ! Hoppas du får det skönt i ditt hus i Turkiet, tänk va skönt slippa detta vinterhelvete med is och snö och kyla. Ha det bra ! Mvh Peter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej då Westis, och välkommen åter.

Du kommer att vara saknad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Förresten, vart tog sign. Flintstone vägen?

post-10024382-1394237664,1779_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror han allt oftare kommer att gå ner till hamnen i Turkiet och titta ut mot havet och börja sucka allt mer....!

Hus, Stuga, Husbil säker OK och rätt vettigt, medan båt egentligen är helt vansinnigt men vissa stunder (rätt många) helt underbart....Kanske även denna vishet återkommer till herr Westfjord efter en tid.

Hur som helst ha det bra där i Turkiet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ännu en klimatflykting alltså! ;-)

 

Ha det så gott där nere i värmen, och om du skulle längta efter lite rejäl Arktisk kyla.så vet du ju att det bara är att hoppa på närmsta plan norrut igen. Och jobba inte FÖR mycket med huset nu, du måste ju ha nåt att göra när du pensionerat dig oxå! :-)

Simma lugnt!

Mvh

Labbibia

post-22515-1394237664,3872_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack själv för den här tiden, det var kul att få lära känna dig nätmässigt. Ha det riktigt bra med din nya tillvaro i Turkiet!!

 

Du är ett år äldre än mig, och planerar att lägga ner arbetet vid 58 år. Mycket bra tanke. Jag planerar själv arbetsnerläggning vid 62, då känner jag att det är dags att knäppa händerna bakom nacken och luta sig tillbaks och njuta av fler båtturer och längre båtsäsonger.

 

Ha det gôtt!

PS: Som någon ovan nämnde: Du vet att internet nuförtiden är internationellt, va winkwinkyes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tröttnar du på livet som torpare i Turkiet kan du ju alltid börja gråimportera dieselvärmare till Sverige. Det verkar vara bra pris på Eberspächer och Webasto i Turkiet. smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Turkiet har ju e fin skärgård så du har alla möjligheter att fortsätta ett båtliv där om andan faller på.

Tråkigt att du slutar här, titta gärna in någon gång och tala om hur det är att vara torrsatt i Turkiet.

Och må inte kriget sprida sig till Turkiet också!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha det bra Westis, jag vet ju var du jobbar och vi ses nog igen. Om inte annat så säkert på telefonen. ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gick inte att hålla mig borta helt! Är hemma några månader nu och tittar till er ibland....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kriget är ca: 45 mil bort, dock så är det även ca: 20 mil till skärgården här i Turkiet där jag håller till, fördelen är att det är 10-12 grader varmare december-mars än där det finns skärgård.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

 

Men visst; kan vi sporta i Sotji kan vi bada i Turkiet... vi kan ju blunda!

Under det gångna året har den svåra situationen för journalister och fackligt aktiva i Turkiet uppmärksammats vid flera tillfällen. LO, TCO och Saco har tidigare i år uppmanat regeringen att vara tydlig med att Sverige inte tolererar kränkningar av några mänskliga rättigheter och att Turkiet måste upphöra med att fängsla fackliga ledare på grund av deras fackliga aktiviteter. Svenska Journalistförbundet har framfört att regeringen i samtal med premiärminister Erdoğan bör påtala att det är ohållbart att journalister fängslas på grund av sitt arbete. Journalistförbundet menar vidare att regeringen bör ställa krav på Turkiet när det gäller rättssäkerhet och pressfrihet. Turkiet har enligt uppgift flest fängslade journalister i världen.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Westfjord.

Tråkigt att du lämnar oss & båtlivet. Vi vill passa på att tacka dig för det du bidragit med genom åren och lycka till med det nya livet.





Ps. Välkommen tillbaka, när abstinensen blir för svår. ;) (Kul att du kom tillbaka :) )

 

Hälsningar från alla oss bakom rodret.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tsss... som om jag bryr mig...

 

Skämt åsido; jag bara skojar. Ha det riktigt trevligt i huset i Turkiet, det ser fint ut.

 

 

.....

 

Snabba kast mellan inställningar ........

 

 

 

-Du låter bitter bara !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...