Jump to content
Friday 04 December 2020
Sign in to follow this  
trillium

Usch för SEASEA i Långedrag !

Recommended Posts

Jag köpte och försökte installera en GSF 10 flödesmätare till min Garmin 521S,  Höll på i ca:20 tim utan resultat, Har rådfrågat både elektriker och haft båten på marina för detta, Ingen har lyckats...

Efter ca: 5-6 mail till Garmin i Billdal och fått samma kopplings schema varje gång   :-(

Så kontaktade jag SEA SEA och pratade med någon som talade sig varm för vurmande om kunden...   Jag lämnade in Hela lådan med flödesmätare och allt på disken och sa,, Ni kan ju kontakta mig när ni hittat felet...

Detta är nu en månad sedan och jag har inte hört ett ord från dom...

Som tur är finns det andra butiker att gå till....

Aldrig mer SEA SEA........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hade du lagt en lapp med kontaktuppgifter i lådan, annars kan det ju vara svårt för dem att hitta dig?

Eller så är det helt enkelt inget fel på prylarna i lådan, och med ditt upplägg så finns ju faktiskt ingen anledning att kontakta dig.

 

/B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MaxSchmeling

Ja det kändes ju inte särskilt konstruktivt om syftet var att bli klokare på en produkt. Om nu firman vill visa honom att allt är OK, eller inte, så blir killen tvingad att återigen sätta sig i bilen...

 

post-10024382-1394237656,073_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bekant köpte en kinesutombordare som tyvärr strulade. Seasea Långedrag ställde upp och vi fick proffsig hjälp. Har alltid blivit korrekt bemött och fått hjälp när jag handlat av dom. yes

Tråkigt att Garmin inte ställde upp bättre, de är inte kända för hjälpsamhet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi fick våran plotter utbytt efter garantitiden gått ut av Garmin helt utan kostnad.

Pga fuktskada.

Vilket vi inte tyckte skulle kunna hända med en vattentät plotter.

En Garmin 4008 inhandlad i Barcelona reklamerad i Nederländerna.

Vi fick skicka den defekta till UK tillbaka kom en ny enhet.

yes

 

 

Lysande kundservice tycker vi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja det är fritt att tycka det. I Sverige får du ingen service på Garmin köpta utrikes, du hänvisas till England. Det är dålig kundservice i Sverige tycker jag, som handlat Garmin i USA.

post-571-1394237656,1115_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hade det inte varit bättre att kontakta SEASEA nu efter en månad och få reda på status än att kast skit på dem?

Det kan ju finnas förklaringar till varför du inte hört något.

Share this post


Link to post
Share on other sites

För några år sedan pajade min 525:a. Garantin hade gått ut och egentligen var det mitt fel att den gick sönder. Kollade med Garmin och de sade att oftast lagar de inte för det blir för dyrt, men för 1600 kunde de byta ut innanmätet på min och returnera. Blev glatt överraskad när returpaketet inehöll en spritt ny 526:a i stället. Jag kan inte klaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanske är jag lite trögtänkt men....

om du rådfrågat elektriker, haft in hela båten på ett varv/marina samt kontaktat Garmin flera gånger... tror du då att en butik ska kunna hitta felet själva? Mest troligt är väl att de skickat enheten vidare och sedan inte hört något själva. Så vad vill du dom ska meddela dig om du ville att dom skulle höra av sig när det är fixat o klart?

Så jvl svårt kan det väl ändå inte vara att ringa o fråga vad dom kommut fram till?

Hur mycket dom än vurmar för kunden finns det ju saker dom inte råder över själva och att då kasta skit utan att ens kontakta dom tycker jag är ganska dålig stil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjaaa... Jag vill inte hålla med dig om att det är en skitbuitk faktiskt... Jag är där och handlar flera gånger per säsong, och hittills har jag blivit bra bemött och fått bra hjälp vid mina frågor... Det enda jag kan ha att klanka på är att jag tycker de är lite dyra med sina pryttlar... Men det gäller även deras konkurrenter... De är ju trots allt specialiserade på pryttlarna, som inte går att köpa i Maxi eller annan kolonialvarubutik...

Tråkigt dock att du inte fått önskad hjälp, men det kan ju bero på att de skickat enheten vidare till Garmin för felsökning... Hoppas det löser sig för dig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Här verkar det som om våra erfarenheter skiljer sig åt. Jag har själv en 525:a som jag köpt i USA. När den gick sönder åkte jag helt enkelt förbi Garmin i Billdal (jag skulle ändå åt det hållet), och två dagar senare var det bara att hämta ut en helt ny på Posten. Otroligt smidigt och snabbt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trevligt att de bättrat sej. Min erfarenhet är <8 år gammal. När jag hittade en bug i min Garmin 128 var de inte intresserade på mässan att ta del av den. Blir man dåligt bemött sitter det i läänge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det undrar jag också?

 

Jag tror han menar dig Lasse.  hahahawink

Fast vi som varit på MG ett tag vet ju att det inte är så.crying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fast det hade väl varit alldeles utmärkt om Lasse jobbade extra på SeaSea. wink

Dom dagarna han inte kan vara på sjön förståss.

Han kan du en del om naviation - både på stenåldersvis och elektroniskt och sen har han nog monterat och handhaft de flesta produkter som lagerförs. Den erfareheten har nog inte många expiditer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Tommy

 Om du bara visste så nära sanningen du kom. Blev erbjuden fast jobb på Seasea i Björlanda för flera år sedan. Det var innan Håkan S tog över. Intressant jobb, skulle hålla i elektroniken i första hand. Tackade nej, för lång resväg, jobba på lördagar och vissa helger, stå i varm butik på sommaren till kl.18, var då inte beroende av fast inkomst, knäckte extra med el o elektronik på båtarna runt Långedrag. Lönsamt, kunde välja ut de roliga jobben. Hjälpte också till på Långedrags Båtservice några säsonger i första hand med el, men även vanlig service, motorinsallationer, drevmontering, bogproppar, etc. lärorikt.

Kul minne jag skulle byta ankarspel på en 57 fots yacht, behövde en skiva för att täcka över hålen på däck, gick till chefen och frågade efter dylik, han svarade du får improvisera. Vid lunschen frågade han efter skärbrädan, sitter under ankarspelet på 57an svarade jag.

 Numera seglar jag hellre än kryper omkring i trånga båtar, fast några trevliga stamkunder hjälper jag fortfarande.

 cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asg yes +10 du förgyllde min kväll, vad sa de då de saknade skärbrädan fy f-n va bra smiley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy