Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
benim

Bärbart el-uttag

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag har hört att det finns någonslags bärbar “el-box” eller hur det heter, som gör det möjligt att ladda batterierna på elektroniska apparater som t.ex. mobiltelefoner och lapptops, då du inte har tillgång till riktiga vägguttag. Vad jag har hört så funkar den i 2-4 veckor utan att man behöver ladda den eller något annat. Har ni någon erfarenhet om liknande grejer och i så fall hur mycket kostar de och funkar de bra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan komma på som motsvarar beskrivning är det här 

post-43065-1394237640,1106_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En hjälpstart som ChristerN länkar till är en smart grej. BT har en med kompressor, USB-uttag, lampa mm. En polare har en sådan till sin båt. Han har snurra och bara ett batteri, det är en bra reserv. Kompressorn används till båtvagnen. Batteriet är 12V/17Ah. Den går att ladda från 12V. Idealprodukten är väl en med solpanel och med pump istället för kompressor. Ännu bättre om den kompletteras med bränslecell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man har en hjälpstartlåda får man inte glömma att ladda den. Jag köpte en när jag bytte till en bil med automatlåda (varför ska jag växla när en maskin kan göra det bättre?). När jag sedan behövde den var den urladdad och eftersom den stått urladdad länge var batteriet förstört. :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det vara en sådan här som avses? Batteriburk med 20Ah LiFePO4-batteri och inverter? 8000 spänn ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...