Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Bennyj

27 fot och uppåt

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hallå där alla Experter ;) .  Är på gång att byta upp till större båt, Då min oerhört eftertraktade Formula 23:a (Ironisk) inte håller måttet längre. Det är för trångt!

 

Kollat Aquadorer, som jag kommit fram till är övervärderade av sina säljare, dessutom känns de inte fullvuxna. Man hukar sig inne i dem (Kollat 26:or).

Sen har jag tittat på Bavaria 27 och 29 Sport...... Trevliga båtar!

Nu är jag nyfiken på tips och tankar runt dessa dieselbestyckade båtar.....

Mvh

Benny

post-10026013-1394237612,7957_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aquador har väl dock fallits pris en del på sistone? Men visst är de,övervärderade och ska du ha lite volym är det ju 28 som gäller.

Bavariabåtarna är trevliga med bra sittbrunnar och rätt bra utbud av båtar. Kvaliteten är helt ok förutom att inredningen på dessa äldre sportbåtar känns väldigt daterad tycker jag. Men kan man leva med det så är det bra köp.

Annars har du ju jennaeau leader 805, fairline Targa 28, 29, 30 som är fina kvalitetsbåtar men något äldre. Spec Targa 30 står sig dock bra fortfarande tycker jag. Samt en massa amerikanare förståss.

 

Kom även att tänka på nimbus 32 ballista. En sådan av senare modell, helst en faceliftade i bra skick är inte dumt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla på Bavaria 28sport, en mycket rymlig båt med ståhöjd under kapellet och även nere i salongen om du inte är längre än 180cm. 28 är 9m lång och 3m bred vilket bidrar till de goda utrymmena. Dessutom är interiören och även exteriörer upp daterat och känns mycket modernt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja 28 sport är bra! Hr en själv med en d4 300:)

Föreslog inte den eftersom att jag uppfattade att trådskaparen är ute efter lite äldre båtar?

Jag är dock lite ifrågasättande till den uppgivna ståhöjden i 28 sport. Är 178cm och står bara precis när man kommer ned för trappan. Inte när man arbetar i pentryt tex. I övrigt har den allt tycker jag. Men är man fler än två och ska ha båten som sommarstuga och vara ute länge bör man välja minst motsvarande nuvarande 32 sport så att man slipper bädda ned i fören varje natt.

 

Inredningarna i Sportserien från 28 som kom 2009 och framåt är inte ens jämförbara med de äldre enligt mig. Men de båtarna är ju nyare och dyrare oxå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej o tack för åsikter och idéer, Kollat efter en 28, men de växer inte på träd direkt. Hittade en med Bensin motor...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...