Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Punkstock

Hjälp mig! Johnson 120 hk

Rekommendera Poster

Hej!!

 

Är ny på detta forum och hoppas ni tar hand om en ny stackare som behöver lite hjälp! Köpte en Flipper 620 för ett par dagar sen. På den sitter det en Johnson 120hk V4 vro på! Separat olesmörjning! Tror mitten -80 talet. Den startar lätt men när man kommer över 10-15 knop så börjar den gå ojämt. Den tappar fart och sekunden efter får den upp fart, sen tappar osv! Men om man bara duttar lite på bensinsblåsan så får den full kraft och går bra. Är det bränslepumpen som inte orkar? Bytte ett sånt universal bränslefilter som satt på bensinslangen in i motorn. Blev en hel del bättre men tappar endå fart och går upp och ner som jag beskrev. Tacksam för svar!! Mvh Robin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är jag inne på fel forum ang detta ämne? Är som sagt ny här och lite vilsen vart man håller hus så att säga! Eller va det en svår fråga som ingen har nåt svar på kanske?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det låter som om det är något bränsleproblem, börja med att kolla alla slangar samt anslutning så att det är tätt. Motorn får inte suga luft. även blåsans backventil måste vara hel.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smuts i tanken.

Som sätter igen bräslelednigen innan filteret kan vara en möjlig orsak.Men då brukar blåsa bli platt. 

Så jag tror att förgasarna måste göras rent.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte ovanligt att snabbkopplingarna(honorna) vid tank o motor läcker in luft, byt dom till nya inte biltema utan riktiga orginal

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !

Förmodligen suger hon luft, hade liknande problem på min Johnson 115hk -98.

Bytte blåsa och slangar sen vart det bra, för övrigt problem fri motor för mej. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...