Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Bosse77

Problem VP 5,7 gsi-97

Rekommendera Poster

Hej!

Ny på forumet och är i behov av hjälp!

Har renoverat en 5,7 gsi som varvar fint i friläge, men så fort jag lägger i en växel orkar den inte mer än till 2000 varv och sen så söver den sig...

Har bytt båda bensinpumparna, såväl lågtryck som högtryck men det blev ingen skillnad.

Vad finns det mer som det kan vara?

Tacksam för idéer och förslag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du tändnings fel? Har nya kablar lock rotor ock stift! Alla stift har samma bruna nyans. Har testat att ställa tändningen från 0 till 12 grader o ingen skillnad på problemet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har själv en GSI -98, och tändningen ska stå i ett noll läge som bör vara markerat med ett streck på rotorhus och insugningsröret, och den justeras automatiskt vid varvtalsändringar. Hade liknande problem efter min renovering, beroende på vatten i bränslefiltret. Kolla även att kylningen till/från och runt bränslebehållaren under högtryckspumpen inte är tät som hos mig. Detta medförde varm bensin, villket inte kyler högtryckspumpen, resulterar i varm och tjutande pump och lågtryckspumpen får jobba över sin kapacitet.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte sätta fördelaren så att rotor pekar på ettans cylinder,för att kabelanslutningarna på fördelaren tog i mot då. Men givetvis rotor mot ettans tändkabel. Ska kolla så det inte är tätt i kylningen.tack för tipset!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kollat bränsletrycket 6 på låg 14 på hög. Det ska väll vara 5 på låg 30 på hög? Jag har ju nya pumpar! Har också testat köra med slang till reservdunk!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problem löst!!!! Map sensorn kass! Var inget dåligt bränsletryck, bara en dålig mätning på bränsletrycket. Tips!skruva ur ventilen ur huset innan du mäter trycket! För att göra en snabb kontroll på trycket går det att använda en vanlig luftpåfyllare, inte helt exakt men funkar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...