Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Capitan

Dessa seglare ;)

Rekommendera Poster

Skumt. Länken kortas av efter att man klickar ok

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe nu funka de! Han kom ju i alla fall igenom! ;) Men hur f*n tänkte de egentligen!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är helt sjukt. Alla i båten står och stirrar rätt upp på bron och ändå fortsätter de med full fart

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Angående seglaren och bron - får man verkligen ut på försäkringen öht vid sådant? Finns det inte en idiotklausul?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl för att det finns en massa idioter och kriminella som försäkringar över lag är så dyra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får väll chansa när man ringer försäkringsbolaget och hävda att gasen hängt sig! Bron kom bara närmare sen så tog det stop! ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Kan nästan tro att han nyligen uppgraderat från motorbåt.wink

 

Just FAAAAN jag har ju mast nu mera,...krasch...hade!

 

Inte kul,men jag har alltid undrat vad som händer om man skulle skafta fullt där man inte går under.

Nu vet jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båten strax efter var ju också en kandidat med ännu längre mast, men var i alla fall klok nog att ta lärdom av det dåliga exemplet. Alltid något. ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De hade ju inte heller sett Sällskapsresan S.O.S, kanske ska skicka dem en liten

hur man bör göra för att köra under bron. wink

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Titta noga så ser Ni att bron är på väg ner från uppfällt läge, så hade dom kört ännu fortare kanske dom hade hunnit!!

/Claes (motorbåtsägare)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

yes.

Bron sänks väldigt fort.

Kan det kanske vara så att dessa två segelbåtar är eftersläntarna av en grupp segel/motor båtar som väntat på öppning.

Och därför inte reagerar tillräckligt snabbt på brovaktarns då plötsliga stängning av bron.

Det är inte alltid som man tror.

Det verkar vara konstigt att köra kamikaze  med en HR vs Bro.

 

Vad tror ni,kan det finnas någon annan anledning än den som verkar uppenbar.

Arrogant idioti.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förmodligen var det för jobbigt att nästa på nästa broöppning, så han chansade..? De drar ju på av h-e så ouppmärksamhet tror jag inte på, snarare dum jävla chansning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser ut att var ett antal unga killar (som lånar båten, en HR, av föräldrar?). Dom hade väl bråttom till någon fest. Gissar att det blir en rejäl utskällning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sommarvikare som brovakt ?

Missat att sgnalera om att bron går ned ?

Oflexibel brovakt som jävlar i mig ska hålla tiderna oavsett omgivningen.

 

Lite skumt eftersom två båtar med höga master är på väg.

Inte alltid så att det är segelbåtar som klantar sig.

Finns risk att en brovakt fick bada, (från bron)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast jag hade nog som segelbåtsägare dragit av på gasen om jag sett att bron var på väg ner... även om jag tyckte brovakten var lite oflexibel. Att leka chickenrace med en klaffbro känns dumt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1-0 till klaffbron devil    (höll på att bli 2-0)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt den Norska tidningen så är det två broar som är synkade, så de ser ut att öppnas och stängas samtidigt. Segelbåtarna drog antagligen på för att inte fastna mellan de två och behöva vänta tills nästa broöppning...

http://www.tonsberghavn.no/kanalbroene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Abbe2: Nja inte samtidigt utan Gangbroen åpnes fem minutter før og etter bilbroen enligt din LÄNK. Alltså dubbelt så ofta som bilbron, både före och efter denna. Kollade kartan enligt bilden, verkar vara ca 700 meter mellan broarna. Fem minuters körning med 5 knop gör väl ca 750 meter så normalt borde de hunnit förbi. Hmm ... inte jättemycket tid att vifta på och kanske brovakten också gjorde nåt misstag??

post-10006646-1394237584,6247_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, men om den öppnas fem minuter efter så borde de ju absolut ha varit framme vid bron i god tid för att hinna invänta öppnandet, den gröna klarsignalen och sedan tuffa igenom. Nu kommer de ju sättande med full kareta när bron redan är på väg att stängas.

Själv blev jag inlåst i Hammarbykanalen för två år sedan. En gast var sen med att mönstra på och sedan inträdde rusningstrafiksstoppet. Tre timmar av fram och tillbaka i en hopplöst plaskig och eländig kanal. :-/ Så jag förstår att initialtanken när man kommer sent kan vara att vi hinner nog, men jag hoppas att jag aldrig skulle fatta det korkade beslutet att göra ett försök.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur det än var med öppningstider och brovakter så kan det väl knappast ha undgått någon på båten (alla står ju som sagt och tittar på bron) att den är på väg att stängas. Att då chansa är just att chansa och då får man räkna med att det kan misslyckas.

Man kan nog bara kallt konstatera att det finns folk till allt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För ett par år sedan var jag i en liknande sits i Alphen a/d Rijn.

Där finns en bro(Molenaarsbron) som ligger vid en kanalkorsning och jag rundar hörnet till bron när det är öppen med grönt ljus så jag gasar lite extra 5 knop vart till 6-7 knop sen precis när jag inte hinner stanna slår ljuset om till rött och bron som är en klaffbro sänks momentant.

Jag tänker första sekunden det går

Nästa sekund det kanske inte alls går

Men nu är det för sent att börja tveka för vid en undanmanöver så kör jag rätt in i en kajkant och börjar jag backa/bromsa kommer jag vara mitt under bron när den stängs.

Som tur är så är denna bro väldigt långsam så jag passera med ett par meter tillgodo på varje sida om vanten.

 

Det hade kunnat bli en pinne till för broarna.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fbrugwachters.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FDSC7431_s-Molenaarsbrug.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fbrugwachters.nl%2F2012%2F10%2F12%2Fmijn-opa-mijn-opa%2F&docid=pe5mwZEGM5xgtM&tbnid=esNgi_SiBNXrPM%3A&w=4256&h=2832&ei=61TwUdrDM8KUtAbziYHIAw&ved=0CAIQxiAwAA&iact=c&biw=1024&bih=475#imgdii=esNgi_SiBNXrPM%3A%3BjeZRs0q7C2eciM%3BesNgi_SiBNXrPM%3A

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...