Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
balex

Hjälp mig att få en diagnos på min motor

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en Johnson 70hk från 1992, total renoverad 2005.

 

Motorn är riktigt svår startad och när man kör på låga varv eller backar så kan den helt plötsligt lägga av och vägra starta igen.

 

Motorn har även en tendens att ''dö'' när man växlar från backen-friläge-framåt.

 

Så undviker att backa om det är möjligt.

 

Ibland går den igång genom att man pumpar innöter bränsle men det fungerar inte alltid.

 

Bifogar en bild på hur det såg ut efter att jag försökte starta den senast (då startade den inte)

 

Otroligt tacksam för alla svar!

post-10025173-1394237580,5681_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

när du renoverade kontrollerade du reed ventilerna? min erfarenhet är att dom är känsliga på att vu har vänt reed ventilerna åt rätt håll. annar så kan ju två taktare vara elakt känsliga på vevhus kompet. jag har en del bekymmer med en 50 hk motor där har jag prövat med att köra lite med mororsågsbensin för att testa. jag tycker att den är mer lättstartad med det. kan ju vara en hörvilja från min sida. ben din bild pekar på att bränslet rinner rakt ut ur motorn. jag skulle hur som börja med att kolla ventiler och packningar runt insuget. blir det fel där så får du felaktig bränsleblandning.

jag hade en del bekymmer med vatten i VRO tanken också en ganska lätt sak att missa efter renoveing lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir blåsan ordentligt hård?

Slarvade du med att tömma flottörhusen i höstas? Töm dem nu i så fall.

Gör därefter en inställning av tomgången. Hur detta görs finns beskrivet många gånger tidigare. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...