Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Toppi

3-cyl Mercury

Rekommendera Poster

Jag står inför motorbyte till 2014. Blir dock hänvisad till beg.motorer.

Valet står mellan en slö 4-takts typ 50hp motor av ej specat fabrikat alternativt rejsig 2-takts 3-cyl max 20 år gammal Mercury runt 60hp.

 

Tills nu har jag varit Penta & OMC trogen och när det gäller utombordare känns bägge dessa som ett passerat kapitel.

 

Tänkte höra om ngn med 60 hästars 3-cyl Mercury har lite plus o minus att säga om den?

Generella saker som att de säkert tar en del bensin, luktar olja osv har jag redan räknat ut, jag menar tillförlitlighet, kvalite vxl-hus, kända problem med bränsle/elsystem osv ? Vilka modeller/ varianter av dem man bör passa sej för osv.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett år har gått....nu är det hög tid att glänta på lädret.

-Ingen som har nånting att säga om den?

 

Såndär lista ni vet, med alla motorerna uppradade med all teknisk info, vikt, laddning, utväxling, options mm. Var hittar man en sån? Jag hittar bara till nya Mercury men de jag söker är modellår ngt i stil med 2002-2005 nånting.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en 80-tals Mercury tre cylindrig 70hk motor, och det är rent skräp skulle jag säga. Mer mek än åkande kan jag lova att det blir! Elsystemet krånglar alltid på dem, är det inte CDI-boxen, så är det spolarna, till trigger osv. 

När dem väl går så går dem bra, men skulle rekommendera dig annat märke än Mercurys motorer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...