Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Flipper-620

Felkoder Yamaha F200?

Rekommendera Poster

Hej,

när jag kom hem till hamnen och la till igår började motorsymbolen blinka. den gjorde inte detta när jag körde.

är det någon som har en lista eller vet hur man tolkar en felkod på en Yamaha F200 ATE från -06?

Motorsymbolen blinkar 2gånger sen 8 gånger så uppenbarligen vill den säga mig nått...

/Anders 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar va felkod 28, neutrallägesbrytarenbrytaren. Kolla så din växelvajer är rätt justerad. När växeln är i neutral ska pinnen på växelsläden som vajern är fäst i sammanfalla med den lilla urfasningen på växelspåret enligt bilden, notera att vajern inte är monterad på bilden. Stämmer detta och den lilla mikrobrytaren inte trillat av så har du felet i den elektriska kretsen. Vill minnas att kretsen ska va sluten i neutral men kan tyvärr ha fel här..

post-26269-1394237579,7317_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jarb!

Stort tack för ditt snabba svar!

Har just kommit hem från båten och meckandet var inte helt optimalt ljus... Du hade mycket rätt ang felkoden. 

Växelvajern var inte i rätt läge, den har varit lite trög då båten stått stilla ett tag (sjösatte 11/7!?!).

Men till min förvåning så har det kommit in granbarr och hade satt sig kring och mellan mikrogivaren. Efter bortrensning av granbarr och småskräp i allt fett i släden ger motorn inga felsignaler och växeln gick i lättare än tidigare.

Så för nu är problemet löst. skall ut och testköra imorgon bitti.

Tack igen för din hjälp!!smiley

 Jag hittade samtliga felkoder till motorn och delar med mig av dessa här via en bild om det är någon annan som kan tänkas behöva (felkoder / error codes / fault error / EMC diagnosis codes / Yamaha F200 AET )

 

post-29633-1394237580,2435_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...