Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Silverfisk

Motornummer Johnson 35 Seahorse?

Rekommendera Poster

Var hittar jag motornummer på min Seahorse fr. -79? Har hittat ett nr. ; 327888-D2. Men tror inte det är rätt...Skall tydligen vara en bokstav i början? F.ö. går den inge vidare.HDör när jag ska lägga i växeln. Hade den på vinterservice, innan det gick den bra!? Tyckte det skulle vara bra att få den servad..!

Nybörjare Silverfisken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du kan se motornummret antingen på en skylt på riggen eller så finns det ett nimmer i en rund fördjupnig på motorn brukar sitta uppepå motorn vid termostaten lite olika på olika modeller men det ser ut som en liten frostplugg där har du ditt motornummer.

kan vara lite låg tomgång finns i regen en tomgångsskruv på förgasaren ca 700 rpm kan vara lagom. kan vara svårt om man inte har varvräknare men man får lita till örat

ett tipps med mortorn om du skulle få problem med tänningen så kommer verkstaden att säga att det är problem med CDI boxen. glöm det dom är ganska idiotsäkra kolla i stället jordpunkterna skrapa under sladdar och fetta in med kontaktfett så fungerar det galant.

för köper man en ny CDI box så får man inte lämna tillbaka den. trisst

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för tips! Ska leta och skruva. De e ju lite trist att lämna in en motor som tickar å går för höstservice å sen går den inte! Fan om jag inte ska komma ut! Hälsn. Silverfisk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...