Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
zewe

Jula Navigator V300 Gummijolle?

Rekommendera Poster

Är det någon som tittat på eller provat julas gummijolle Navigator V300?

 

Den var med i ett reklamblad jag fick och det verkar ju intressant för den pengen om det inte är helt kass.

/Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.jula.se/gummibat-3-personers-navigator-v300-650389

Det var onäkligen ett bra pris. Det står inget om vare sig köl eller durk. 

Månne den va plan i botten och sakna durk!?

Har blivit av med den uppblåsbara durken till min gummibåt pga slarv.

Funderade ett tag på att köpa denna http://www.biltema.se/sv/Bat/Ovrigt/Gummijolle-250490/ , men la in en durk av plyfa - spillbitar som jag hade hemma i garaget. Så jollen får hänga med ett tag till.

Biltema har även denna gummibåten http://www.biltema.se/sv/Bat/Ovrigt/Gummijolle-250489/

Det hade varit intresant att se en bättre spec på Julas gummibåt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppblåsbar durk också blir bara bättre och bättre, fasen kanske köpa grisen i säcken och testa helt enkelt.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tänkte inte på det blush

Konstaterar i alla fall att du är bibelsprängd wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antar att den har platt botten, för den borde väl inte vara V-formad? Någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpt en nu, fick lite insider info och jula gör visst inte förtjänst på dom.

 

Återkommer ikväll efter jag har testat att pumpa den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ifall det är fler som undrar så har jag lite info nedan.

 

Uppackad och uppblåst. Den har uppblåsbar durk som är fast något v-formad botten. verkar vara bra material. bra ventiler i sidorna fast durken har en stor luftmadrassvariant som inte är helt lätt att tömma luften ur men den är tät.

 

en negativ sak så har den bara en ögla fram istället för 3 som dom flesta.

 

Marinplyfa akterspegel och uppblåsbar sittplats.

för 1995 är det riktigt bra värt än så länge ska testas idag på vattnet med en elsnurra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man brukar kunna se en del mindre jollar likt denna plana och gå över 10knop med ett par ungar(50-60kg last). Tror ni det går att få till med denna om man kanske hänger på 5-6hk? Skulle kunna vara en kul handlingsjolle i så fall.

 

Billigt är det i alla fall:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min 2,3-metersjolle planade med mig och en unge på ca 20 kg, motorn var en 70-tals Johnson 6 hk. Det var dock på gränsen. Kan såklart bero på skicket på motorn, min hade inte fått mycket kärlek...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker liv i gammal tråd. Köpte själv i dagarna denna gummijolle för under 2000 kr.

 

Någon som testat dessa i sjön?

 

Fick ett erbjudande om en 4-takt 6hk motor på 23,5 kg. Det bör ju kunna bli lite frat på det hela :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte själv den igår. Jag har klämt och känt på en plastimo förut och tycker den här verkar grövre och mer hållbar i gummit, men samtidigt är den säkert tyngre. Gick snabbt som fan att pumpa upp den med medföljande pump, som också hade deflate funktion. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar mitt tidigare inlägg. Lämnade åter min nyinköpta båt. Behovet och förvaringsplats var begränsat. Men skam den som ger sig. 

 

Med nyköpt radhus istället för lgh. Även en son som visar intresse så blev det senhöst affär. 1299kr, då är det ok med enklare kvalité, blev även 2 års garanti, dvs 2 somrar :)

 

Har en 2.5 hk Mercury från mitten av -90 talet. Knappast något som kommer att plana, stod dock max 2.72hk på gummijollems låda. En 4hk bör ju den tåla, vid måttlig gaspådrag. 

 

Någon som haft "nöjet" att testa dessa jollar under sommaren 2017?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bumpar denna tråd. Är intresserad av om någon har erfarenheter av dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Vi köpte en sån på Jula förra sommaren. Barnen har haft mycket skoj med den. Vi satte på en gammal 4hk 2-taktare, det var lagom stor motor för den. 

Det enda negativa jag kan komma på är att sittoften är bara en uppblåsbar kudde, och att det bara är en ögla fram för bogsering.

Redigerad av moggep

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...