Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gäst MaxSchmeling

Retrofit: Storebro 31 Baltic

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Vi har beslutat oss för att retrofitta vår Storebro 31 med de sidodekaler som Storebro satte på sina deluxemodeller i mitten av 80-talet. Första gången jag såg dessa dekaler tyckte jag att de var riktigt fula men faktum är att över tid så  tycker vi nu tvärtom. Storebro har inga uppgifter om vilka färger som gällde eller vilka mått dessa stripes hade. Vi har satt en reklamfirma i Malmö på att reda ut vilket men sedan uppstod frågan om streckens lutning. I original lutar de bakåt men det har jag lite svårt att förlika mig med. Det känns lite kantigt, på något sätt. Vi skulle hellre vilja ha dem så att de lutar framåt men här har reklamfirman synpunkter för de tycker som Storebro, de ska luta bakåt.

Nu är detta inte en fråga om det är snyggt eller fult med dessa streck för vi har alla vår egen uppfattning om det estetiska. Däremot skulle det vara lite kul att höra era åsikter om strecken skall luta framåt eller bakåt.

När det gäller färgen så lutar (!) det mycket åt att det blir tre olika nyanser av Internationals Rustic red, vilken återfinns i vattenlinjen.

Obs! Båten på bild är inte vår!

post-10024382-1394237555,9157_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

En annan bild på samma streck!

post-10024382-1394237555,9577_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med reklamfirman, det ser fartigare ut om dom lutar bakåt, lutar dom framåt ser det ut som en snöplog.laugh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frammåt och uppoch ned, men jag är ingen estet. Photoshoppa lite och lägg ut. Mycket enklare om förslagen kan jämföras sida vid sida.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

UNISHIP ska de stå på sidorna så klart :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Tror jag hoppar smiley

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bakåt ska de luta. Tycker jag.liknande vinkeln på rutramen och överbyggnaden fram. Men om du bygger om dessa så att de lutar framåt så kanske dekalen också bör luta framåt.

 

Tycker du den ska va framåt så sätt den så!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Du har onekligen en poäng där. Storebrovinkeln ligger i linje med överbyggnaden så det blir ingen konflikt mellan linjerna.

Det blir bakåtlutande så Storebro och reklamfirman och andra här som tyckte detsamma får rätt.

Jag ger mig!

post-10024382-1394237556,1426_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Onekligen också en poäng. Snöplog vill man ju inte fara runt i smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att dom skall luta bakåt och att fånga upp vinkeln från doghouset är ett måste, fast jag tycker är allra snyggast utan. smiley

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag sällar mig oxå till dem som tycker de skall luta bakåt. Speciellt bild 2 gör det tydligt där targabågen blir en fortsättning på linjerna på skrovet. Bara att beställa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Så är beslutat och den 1.7 kommer reklamfirman tillbaka från sin semester och då blir det retrostreck modellåret 1986.

Tack för alla synpunkter!

post-10024382-1394237556,3689_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...