Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Max77

Kylkanaler i MD5

Rekommendera Poster

Hur går kylkanalerna i MD5:an? Jag har försökt att hitta en sprängskiss, men hittar ingen.

Grenar kanalerna ut sig, eller är det en kanal som går hela vägen?

Anledningen till att jag frågar är att motorn blev lite varm när jag körde den i midsommar, så jag stängde av och seglade sista biten. Inget dramatiskt, jag kände på den med handen, och toppen var ljummen. Det ska den inte vara, eftersom termostaten e konstant öppen :).

Jag kollade alla yttre rör runt termostaten, men de var helt öppna. Kollade även vid avtappningspunkten, och där var det helstopp. Har aldrig öppnat där förut, och jag fick rota en hel del med en skruvmejsel innan den började rinna ut vatten. Svart i början...Har kört motorn, och tappat av, kört och tappat av, hela dan nu. Nu är vattnet ganska så rent, även om det alltid kommer någon rostflaga när jag öppnar avtappningen.

Hursomhelst så är toppen sval nu. Även cylindern är helt sval, och så även rören. De enda ställen som är varma är vid det röda krysset, samt under sladdarna vid den blå pilen. Det är absolut inte jättevarmt. Jag kan pressa tummen mot metallen i fem sekunder, men sen vill jag inte hålla kvar längre. Går det någon kylkanal vid dessa ställen? Funderar på om den i så fall är igensatt, och om man kan nå den med en pianotråd på nåt sätt...  

post-10025264-1394237553,3043_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...