Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
CastorTroy

Offert på bälgbyte Bravo 1

Rekommendera Poster

Fick offert på att byta alla 3 bälgarna, trimsändaren,växelkabeln och stödlagret arb tid 6,5h totpris ca 11500:-. Har aldrig gjort detta förut, är det här rimligt överhuvudtaget?? Tacksam för snabbt svar om nån har koll..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter rimligt, 5-6 000 i delar och ungefär lika mycket för jobbet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker också det låter rimligt. 

Allting blir förstås billigare om du gör det själv, stor del här är arbetskostnaden. Men då måste man ha kunnandet och rätt prylar för att göra jobbet. Om man, som jag, är lite osäker är det bättre att låta proffsen sköta jobbet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En annan aspekt är att man ska vara glad att hitta någon som kan göra jobbet någorlunda snabbt också. Det är högsäsong med desperata båtägare med trasiga båtar just nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ok, stort tack för input, jag skulle nog kunna pilla med det själv men då måste man hämta - lämna låneverktyg, köpa grejer etc plus att det tar säkert 5 ggr så lång tid för mej samt att det kan ju gå åt h-e xså och inte bli bra :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte så svårt jobb, tycker jag.

Du behöver en särskild utdragare till stödlagret samt tolk till att rikta in lagret, annars klarar du dig utan spec verktyg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Instämmer.

Jag är bara en enkel garageskruvare själv och fixade jobbet på den tiden.

Viktigt är att se till att ha rätt avdragande till stödlagret och rätt storlek på hing pin bitsen, jag tror att det blev enklare i alla fall när jag kunde ta hing pin bultarna.

800kr +moms i timmen är nog rimligt.

 

Med vänlig hälsning!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...