Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
kossor

Splitsa ?

Rekommendera Poster

Finns någon manual här dvs nån som har en bild på splitsning, kunde det för trettio år sen men nu har det fallit ur hårddisken. Toaen eller nån som kan förklara ev lägga upp bild, vore enormt tacksam, då det brådskar att få till förtöjningarna. Mvh Kossor.enlightened Tilläger att ladugårdsknut ej fallit ur hårddisken.cheeky

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Youtube is da shit för sånt. Sök och du ska finna :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

STORT TACK ALLA !!! kvällen är räddad med rep och instruktionsfilm yes ps var hittar man den lilla smileyn problemet löst som en del har.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rätta mig gärna, för jag har också letat - men tror att det är admin som lite sporadiskt får ett läsryck och börjar löst-märka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ofta är man allt för snabb med att löstmärka.

Det finns många ytterligare vinklingar på ett till synes enkelt problem, eller hur vr det professorn sa som skulle freläsa om ett dylikt; Ni tror att denna frågeställning är enkel - men vänta ni tills jag förklarat wink

Hade en arbetskompis som var duktig på det mesta. Han brukade alltid säga; Han splitsar dåligt, men rullar gott

Den färdiga splitsen rullad mellan foten och bryggan kan göra underverk på en annars rätt anskrämlig splits.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hamnen.se  håll muspekaren över hamnenplay,  leta upp tips och råd. Där finns några filmer om splitsning också. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja då va det splitsat ser väl ok ut men skulle du se det hade du nog synpunkter cheeky men nåväl två brännmärkta tummar och ett finger, skulle ju smälta ändarna, minnena från tonåren återvände då det smälte ner i skinnet laugh nu så sitter tamparna på skutan och hoppas de håller nu då ! Tack bejoh för tipset om instruktionsfilmen, hade samma färger hemma som läraren, det var en bra instruktion.yes Kan konstatera att detta forum med sina medlemmar är guld värt med all den kunskap som här finnes, har man en fundering och man lägger in den här får man i regel utmärkt hjälp.wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bidrar även jag med en användbar länk. Klicka på goda råd och sedan splitsinstruktioner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...