Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
evo_z9

Söker detta rörfäste, vart hitta?

Rekommendera Poster

Ska montera min solpanel till helgen tänkte jag, men jag behöver detta fäste eller nåt liknande.

Har grabbräcke i aluminium på var sida om styrhytts-taket och tänkte göra ett takräcke att montera detta på. Anledningen till det är att jag har kapell på taket och vill få upp panelen lite ovanför så jag fortfarande kan få av kapellet.

Några tips? Har kollat, jula, biltema lite nätsiter med båttillbehör. Gärna aluminium men inget måste.

Ha det gott!

 

post-10022375-1394237506,5248_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det du har på bilden ser ut som ett vanligt NOA-fäste, som var och varannan båtägare har i sina A-ställningar. Nu vet jag inte hur tjockt ditt grabbräcke är men jag anar att det inte är riktigt lika tjock som std. NOA-rör. Med ett sådant får du nog bygga upp med någon sorts distans. Fördelen är väl att du, om du vill lägga pengar på det, då kan bygga hela takräcket i alu-reservdelar till täckställningar. Dessa kommer ju enkelt att gå att sammanfoga. Tror Erlandsons ska ha det du söker, men tycker det vore konstigt om inte alla handlare har möjlighet att ta hem dessa delar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hur kunde jag missa detta på hjertmans? TACK!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varenda större marihandlare har nog dylika - fast det är inte så lätt att hitta en enskilld pryl i katalogen, speciellt inte på webben om man inte vet var man skall leta eller stavar lite annorkunda än vad söksystemet kräver.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

blir runt 800 spänn för ett takräcke som jag tänkt.. Varför blir det alltid svindyrt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Svaret är enkelt, det står båt på etiketten.

Prova i nån byggvaruhus el järnhandel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...