Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
acr32

Uttern D66 vs D68

Rekommendera Poster

Hej på er.

Är ny på forumet och det här med båtar, men kommer att köpa mig en nu under våren.

Har tittat på Uttern D68 årsmodell 07-08, samt Uttern D66 -08 inombordare. Nu till min fråga.. Vad skiljer dessa åt (ser att layouten är olika, men vilken är bäst/mest praktisk), vilken rekommenderar ni av dessa två? Min budget är begränsad till 350-370..

Är väldigt tacksam för alla svar. :)

Mvh Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Uttern bytte namn på d66 till d68 (tror det gällde inombordarna) något år men misstänker att de båtar du kollar på är före namnbytet, tror det var förra eller förrförra året.

Åk och kolla på båda dessa. Utan att veta tror jag skrovet på D66 är vassare än den till åren komna d68. D68 delar skrov med s64 tror jag. D68 har en trevlig sittbrunn men ruffen är inget vidare, väldigt korta kojer, hjälps delvis upp av en låda att stoppa föttrena i på ena sidan men då måste huvudet vara mot fören där rimligen din (fru) har fötterna. Beror såklart på hur lång man är....D66 har vad jag vill minnas rätt långa kojer där dåda kan ligga med fötterna mot fören. Långa kojer gör väll att sittbrunen blir lite trängre.

Äger dock ingen av dessa modeller så jag hoppas någon med mera erfarenhet kommer med inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...