Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
strober

Var i Stockholm bocka kapellbåge?

Rekommendera Poster

Var i Stockholm kan man lämna in ett 22mm rör till båge för kapell att få de bockat? Gärna ett trevligt ställe som gör det medan man väntar utan massa krångel.  Har hört att man ska undvika att låta rörmokare bocka eftersom det inte är samma grej då man bockar kapellbågar?

Det hela gällen en kopia på en båge jag redan har.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle ringt runt lite till olika kapellmakare, de flesta större fixar nog även bågar. T.ex. den här i Frihamnen har specialanpassade maskiner för sådana ... http://www.batkapell.se/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla med Ekroths kapellmakeri på Erstagatan på söder! Vet att dom har utrustning att kröka kapellrör. Alfa bilklädsel på ST Göransgatan är också proffs på att kröka kapellbågar.

Watermill

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De flesta kapellmakare och rörbockare jag kontaktat hade en inte alltför trevlig attityd såhär på vårkvisten, antagligen för att de är överbelagda med arbeten...  men ändå.



Bockade rör till dagen efter jag lämnade in dom gjorde iaf http://www.lindentapetseri.se/ vid Brommaplan. Kan rekommenderas för det :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kapellmakarna har ingen anledning att vara otrevliga, däremot förstår jag om de på ett trevligt sätt säger att de inte vill/kan hjälpa dig. Du har med dig eget material, de gör ingen förtjänst på materialet till dig och de har svårt att ta rimligt betalt dvs per påbörjad timme-500-800kr.

En duktig kapellmakare har beställningar på kompletta kapell som genererar mer än 40 arbetstimmar i veckan just nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Optimisten: Jo, fast argumentet med betalning per påbörjad timme verkar litet underligt kan jag tycka? Är väl bara att ta betalt för den verkliga tiden plus att salta en smula, borde väl egentligen vara välkommet med sådana korta uppdrag i mån av tid? Och snabbjobbs-kunderna minns nog var de fick bra service när det blir dags för ett nytt kapell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min avsikt var att ge trådskaparen en liten inblick i en småföretagares verklighet. Jag påstår inte att trådskaparen har agerat felaktigt, men det finns många snåljåpar som vänder sig till hantverkare och tror att de kan få mindre arbeten gjorda för en kaffelängd eller ett par hundralappar. De flesta företagare debiterar per påbörjad timme enl. en av de själva fastställd timdebitering som är nödvändig för att klara lön, sociala avgifter, lokalhyra, investeringskostnader, avskrivningar mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...