Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Amanda31

Skärgårdskrogarna

Rekommendera Poster

Ok, inget slår en vällagad grillad köttbit eller smakrik pasta i sittbrunnen. Men ibland kan det vara skönt att ta paus i båtmatlagandet och njuta av vad skärgårdskrogarna har att erbjuda. Och då tänker jag främst på Stocksholms skärgård där jag håller till. Den börjar iofs redan i Öregrund i norr och slutar först i Västervik i söder. 

Det är rätt sällan jag besöker krogarna i skärgården, men om jag (och frugan som är mer engaegrad i frågan än jag) skulle vilja göra det - vilka skulle ni rekommendera? Vilka är topp fem? Till beslutsparametrarna bör man inte endast räkna maten i sig, utan också tilläggningsmöjligheterna och andra faktorer som påverkar restaurangens tillgänglighet, prisvärdhet och trivsamhet. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En intressant tråd, kanske kan vi ha en gemensam tråd väst- och östkust. Själv är jag från väst och en av våra favoriter är Tullhuset på Hönö Klåva. I sommras upplevde vi en fantastisk middagskväll där med toppenmat och en sommarkväll utöver det vanliga. Vi kunde sita ute på terassen med västerhavet direkt under trallen och med Vinga någon sjömil ut bara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra tråd där. Fanns mycket även om det blev lite svåröverskådligt när man blandade öst och väst. Man skulle behöva lite olika listor för öst och väst med krogarna listade från norr till söder och med webbsida och telnr. för bordsbokning. Kanske man hittar sådana listor om man googlar runt, annars får man väl göra själv. Ett par ställen som inte nämndes men som kan bli aktuellt om man hamnar i norra Sthlms skärgård och Singötrakten är Fejan, Grisslehamn, Herräng och Öregrund.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...