Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Capitan

Vart skall man synas som företag?

Rekommendera Poster

Istället för att spekulera kan man ju ta reda på fakta, om man har resurserna.

Det var nog dagens sanning, men den lilla detaljen resurserna kan ju komma emellan dig och exakt fakta. Hade jag haft (obegr.) resurser hade jag anlitat SIFO innan varje sortimentsutökning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag va lite ironisk, men framför allt så länkade jag ju faktiskt till en färsk och relevant undersökning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En tanke...

 

Min avsikt är att försöka hålla bra priser. Mina omkostnader kommer vara låga när det kommer till lokaler mm så möjligheten till bra priser bör finnas. Kommer ha mer eller mindre allt jag säljer hemma i lager för att få snabba leveranser till kund

Min filosofi är att med bra produkter till bra priser och snabba leveranser så borde man kunna göra sig ett namn ganska snabbt i lilla båtsverige. Eller?

 

Sen kan man iofs lika snabbt skaffa sig ett dåligt namn i lilla båtsverige :)

 

Vad jag reflekterat över är att de renodlade webbutiker som finns idag inte har bra priser utan ofta högre än i butik. Tvärtemot all annan webbhandel?

Likaså hör man ytterst sällan folk nämna de webbutiker som finns. Dock så finns de där och lever

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När du väl kommit igång så är ett gott rykte den bästa marknadsföringen. Får kunderna varorna levererade utan dröjsmål och tjafs så låter det nog höra av sig på bryggorna, i båtklubbarna och på ett och annat båtforum på nätet.

Jag hade tidigare tre huvudsakliga hovleverantörer när jag köper elektronikkomponenter för min lilla bisyssla. Numera har det reducerats till två. Den som ofta hade lägst pris var av sorten som snabbt skickade en bekräftelse på att ordern motagits. Sedan kom det ett par mejl i veckan med uppdateringar om att inget hänt sedan senaste mejlet. Förklaringar som varan tillfälligt slut, varans leveranstid ändrats, kommer om 1-6 veckor, på grund av naturkatastrof kan varans leveranstid förlängas och så vidare. Sånt är mycket irriterande om det upprepas gång på gång.

Ska du sätta annonser för en webbshop i båttidningarna så skall webbadressen vara kort, lättstavad och lätt att komma ihåg. Det är lång väg mellan tidningshögen på dasset och datorn eller surfplattan i vardagsrummet :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Webbadressen känns som ja hittat rätt. Lätt att komma ihåg samt att den säger vad som finns på sidan

 

Min nackdel som jag ser är att de grejer jag kör egen import av kan komma att ta slut. Tar en stund att få hem och att ha många saker som är slut i lager ser inte bra ut

Är ensam att investera i detta och vågar inte låna mängder i starten för att satsa allt på ett kort. Inte kul med bära eller brista så det får växa efterhand. Om ja ser att det bär så är det givetvis bara att satsa mer pengar i höst för ett bättre utbud och större lager osv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...