Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Capitan

Viktig info till Volvo Penta D4 & D6 ägare

Rekommendera Poster

www.tv2.no/play/nyheter/innenriks/alvorlige-feil-i-baatmotorer-fritidsbaater-kan-synke-699014.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt det norska klippet gäller detta både D4 och D6 med drev.

Konstigt att detta ska kunna hända i en marin motor,som är så här ny.

Vad händer när man ska fixa detta.

Byter man till en lika kass orginaldel,eller finns det någon lösning på detta.

Så att bytet resulterar i en förbättrad produkt,som håller för marint bruk.

 

Oups några hann före ,,bra där.smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur får man en länk klickbar?

Tidigare funkade det med att ta bort http:// och så blev den klickbar. Nu när jag tar bort det så finns det ändå där efter att jag skickat

Rapporterar inlägget för att få admin att lägga till D4 i tråden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får inte länken att fungera-troligen för ålderstigen dator-

Är det någon vänlig själ som kan ge en kort sammanfattning om vad det rör sig om för fel.

 

//Roger

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Norska Volvopenta har inte lagt ut något svar eller kommentar:

www.volvopenta.com/volvopenta/norway/no-no/Pages/pentahome.aspx

 

Men det kommer kanske ett pressmeddelande?

Fast det kan rimligen inte vara ett vanligt fel, D6 har funnits i tio år. Kanske ett fel som kan uppstå om båten ligger i hela vintern (varför annars rapportera om det nu i februari?)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kopierar hela adressen från sidan jag vill länka till och sedan klistrar jag in den i det högra fältet,URL, på inmatningssidan som öppnas när du klickar på jordgloben med den hela kedjan runt, till vänster om smileysknappen.

Hoppas jag gjorde det förståligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det är även de tidigare modellerna. Gummibäljen träs över aluminimbockhornet och där blir det en kant på 5 mm som saltvattnet står o göttar sig mmm.


När detta ärjat sönder e det bara att lyfta maskin. Kul


Trimslangarna går sönder, bara att lyfta maskin. kul


Det sitter även en distans i drevet som är av plast som skall bytas annars drevras. kul


vattenfilter byggas om, men det kanske är försent för det redan har varit salt vatten i maskinrummet.  kul


plastgavlarna skall bytas på kylarna för de är av plast o spricker.kul


hjulen på multiremmen skall bytas för de är av plast o spricker. kul


Ja allt detta är produktionsmissar av volvo och tyvärr får man reda på detta av sitt försäkringsbolag och när man frågar varför de inte går emot volvo penta så d får betala allt så får man ingets svar. 


Ska man behöva köpa maskinen 2 ggr av vp?? Ja tydligen


Ett svar jag fick var att volvo har den största provbänken i världen:::: jaha vart ligger den??


I DIN BÅT......Blev svaret.


Är det många här som fått hem brev från vp ang byte av delar?? Jag har inte fått något, jag har registrerat maskin på deras sida så de vet ju om att man finns.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...