Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Pentax

Beroendeframkallande

Rekommendera Poster

Man kanske ska varna lite för plast och glasfiber, eller vad tycker du toaen?

Jag anser att det är starkt beroendeframkallande, ingen hejd på ideer man kan bygga och bygga om.

 

Kallewink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är i alla fall mera rakt på sak för att få mig att falla i gropen att svara än en medlem som skapar trådar som jag borde hugga på och när jag inte gör det tar bort den efter ett tag.

Men visst är det så. Plastarbete och allt annat båtarbete och jag vill faktiskt gå så långt att jag säger allt annat hantverksmässigt arbete är beroendeframkallande.

När det gäller plastarbete tror jag det är nån form av styrenförgiftning. Har man en gång fått det i blodet - så är det klippt. För att inte tala om det mest underbara arbete som finns på denna jord - att slipa glasfiber så att det står som en sky över kullarna och man kan kanske säga att  Tommy har blivit en rivig karl, sen han träffade på sin första plastbåt i början av 1970-talet.

Hade det inte varit för att Maestro börjar i Tv¨n om en liten stund skulle jag kunnat gå ner och slipa lite på bohusjullen som står i garaget.

Musik är också nåt hemst. Jag har nästan fått två arbetsdagar förstörda bara för att jag skulle stränga om en gittar på jobbet.

Man kan nästa hålla på Povel Rammel

Och i det eländiga klippet får jag se en av mina favoritgitarrer och blir även påmind om att jag skall till tandläkren i morgon för att slipa ner en tand för att sätta en krona på den.

Men som sagt plastning det är beroendeframkalland och man kan åstadkomma nästan vad som helst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

efter att spenderat sommaren med att plasta både här och där på vårt bygge skulle jag inte vilja hålla med om att det är beroendeframkallande....

Å andra sida kanske jag får ett återfall när det finns tid för det!

/Tobias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan du räkna med att få har man en gång andats in styremångerna så är man fast.

 

Kallewink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst är det kul att plasta. Lagat otaliga båtar. Plasta nya motorbäddar, Bogproppinstallationer en gång med soptunna som arbetsbänk i Grekland, mm.  Bla. sågat av styhytten förlängt den 60 cm. fast mycket slip och spackling blev det:  http://lasselundell.se/caravelle.html

 

post-571-1394237400,4102_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Men Kära Toaen?

Nästan två arbetsdagar för att stränga om en gitarr?

Huga.  Säg till en ennan gång

:)))

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej stränga guran tog väl knappte en timme.

Sen gick jag ner till flygeln i kyrksalen och stämde den. Gitarrer med nya stränga tar ju ett tag innan de stabiliserar sig, så jag satte mig och spel och stämde upp gitarren efterhand. Nu är ju min arbetsdag inte så lång - 2 timmar - och hade jag varit noga med den exakta tiden hade det blivit övertid innan jag lyckade slita mig från guran.

Nästa dag tänkte jag att jag stämmer gitarren innan jag börjar på nåt annat. Medan jag håll på med det så kom pastorn och ett par personer till. Det blev de sång och spel och därpå kaffe. Sen var den dagen förstörd - arbetsmässigt. wink

Hade ett lite kletigt montagjobb i kyrksalen idag, men lyckades begräns mig till att bara stämma upp gitarren. Den hade sjunkigt ganska mycket på två dygn. Kan man bara hålla sig borta från musikinstrumenten kan man få ganska mycket gjort på ett par timmar.indecision

Fast kommer du denna vägen kan du få stränga om min Levin de Lux. Det var den jag köpte nya strängar till när jag kom på att det fattades en sträng på kyrkans gitarr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Du har ett hårt jobb å är väldigt duktig

Citat:

Sen gick jag ner till flygeln i kyrksalen och stämde den.

Det måste vara svårt att stämma en kyrksal. Vilken tonart?

laughblush

Förlåt....kunde inte låta bli!

Påminner om sjömannen som hade ett träben som hette Anderson.

Jaha? Å vad hette det andra benet.

smiley

Men tillbaks till tråden. inte bara att plasta, hela båtlivet är ett  vanebildande gift. Obotligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...