Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Capitan

Soumi_batti/AgatonSax vs Capitan för att få slut på tjötet

Rekommendera Poster

Snälla Soumi_batti/AgatonSax kan du klargöra för mig och de andra här på forumet hur jag skulle vara inblandad i din tidigare misslyckade importaffär som du påstår.

Kom även med lite fakta om dina påståenden med att jag både nu och tidigare blåser folk på båtar från Florida

 

Orkar inte söka men vill minnas att du påstått att affären var typ -00

Det enda jag sagt om din affär är att du omöjligt kan ha gjort affär med Boats och Fredrik då han inte ens jobbade där då. Däför la jag mig i. Om du angivit fel årtal så rätta det och så kanske jag inte har en susning vad Fredrik jobbade vid den tiden

 

Oavsett så förstår jag inte varför du skall blanda in mig och gång på gång påstå att jag blåser folk på båtar från Florida

Vad har jag med din båtaffär att göra?

 

Jag anser Boats vara en seriös firma och känner dessa sen över tio år tillbaka. Dock innebär inte det att jag är inblandad i företaget vilket jag inte på något vis är

 

Mitt företag har aldrig någonsin sålt en båt. Fraktar inte ens båtar från USA utan enbart från UK

 

Så snälla lägg upp de bevis eller fakta du påstås ha mot mig

Det som är mellan dig och Fredrik behöver du inte ta upp här då denna tråd handlar om dina anklagelser mot mig

 

Jag är precis på gång med att satsa på mitt företag(båttillbehör) och det sista jag behöver är massa falska anklagelser på nätet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Se där ja.  yes

Då det ligger en del allvar bakom tjafset avhåller jag mig från att förlöjliga tråden och dess innehåll men det skulle vara på sin plats att Soumin kom med lite fakta och inte bara, som det är just nu, grundlösa påhopp.

 

 

Let's get ready to ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuumbleeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

(förlåt...kunde inte låta bli)

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ledsen Fredrik, det blir inget av med denna diskussion. Jag föreslår att du slutar med båtar och tar en vanlig anställning någonstans istället för att satsa på ditt nystartade företag.

Som jag nämnde i batteribankstråden försöker du bara precisera vem jag är för att på så vis återigen köra dina psykopat- /sol och vårartix som du körde sist när du lurade på mig en rakt igenom rutten båt som krävde väldigt mycket reparationer för att komma i rimligt skick.

Och som du liksom många andra Floridamånglare gjorde då och tydligen gör än idag.

Problemet  en person har som lider av mytomani är att den aldrig klarar att hålla sig till sanningen. Den luras hela tiden i alla sammanhang, det blir som ett tvång till slut. Folk i omgivningen blir tokiga.

Egentligen skiter jag i vilket, jag har lagt det där bakom mig. Båtskrället är vidaresålt sen länge, dock fick jag feed back av nästa ägare som inte var sådär jätteskoj direkt. Fick mig att känna mig som litet av en bedragare, när allting kom från Boats.de egentligen.

Tyvärr var det många som klarade sig betydligt sämre, där de kunde få en båt med utbytta motorer, eller ännu värre ingen båt alls. Skrevs en del om det i båtpressen när det begav sig.

Det är för djävligt helt enkelt. Och att i det läget försvara och skönmåla den typ av verksamhet som du gör precis hela tiden. Det är bara tragiskt.

Som sagt finns det andra trådar där detta diskuterats tidigare. T.ex. en väldigt lång tråd som heter just Boats International. Vem försvarade dem mest i den tråden, trots ett flertal som vittnade om hur de blivit blåsta? Just det Capitan aka Fredrik från Boats International!

Det är väl ungefär det enda jag tänker kommentera. Jag lider med alla som blivit blåsta, och alla som troligen även i framtiden kommer bli blåsta så länge Boats.de och liknande Floridafirmor får fortsätta sin verksamhet. Hela verksamheten går ut på att de presumtiva kunderna aldrig får träffa en levandes person under hela säljprocessen. De tror att de ska få träffa folk, men mötena ställs in i sista sekund hela tiden, men i nästa steg av processen ska du får träffa någon minsann. Än idag vet jag inte vad Fredrik som jag skickade åtskilliga hundratusen till i Florida, heter i efternamn. Och på deras hemsida idag är det tomt på namn såklart. Hela skiten går ut på att aldrig nånsin läcka en endaste personlig detalj. Bilderna på båtvarvet är garanterat någon annans varv. När jag köpte min båt betalade jag pengar till en polsk kvinna och till en bank i Florida. Telefonnumret saknade referens, allt var hemligt.

Ja man undrade hur kunde man vara så dum. Vilket är exakt samma reaktion alla som handlat av dem och liknande firmor känt sig.

Men! Det finns värre scams. Numera har spännande investeringsprojekt uppenbarat sig på blåsningshimmeln. Det har gått reportage om dem på tv, där varje fas i blåsningen beskrivs i detalj. Målet är att investeraren ska satsa på en spännande startup på London börsen och först sätta in en grundplåt, sen under kommande år fortsätta att investera, slutligen när allt uppenbaras, finns inte ett spår av någon levandes person eller kontor, eller företag som torsken investerade i. Många förmögna har blivit av med miljoner.

Ungefär som konceptet med Floridabåtar alltså. Ende!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte insatt i problematiken i den här uppgörelsen, men signaturen capitan heter nog inte Fredrik utan Richard A om man är lite klurig och söker fakta. Av de annonser jag sett på blocket är det vad jag har sett seriöst menat. Bra priser verkar det vara oxå även om mycket verkar vara slut just nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det finns ju inga belägg för att capitan blåst dig eller någon...det känns mest som ett subjektivt tyckande hela grejen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas alla har poppat popcorn mm :)

 

Ja det är riktigt som pseudonym säger att mitt namn är Rickard. Efternamnet är Andreasson. Kan det vara så enkelt att Soumi tror att jag är Fredrik :)

Tror tyvärr inte att det är så enkelt. Kan inte få ihop hur Soumi skulle ha blandat ihop mig med Fredrik

Har aldrig försökt vara anonym utan jag står för det jag skriver här på forumet. Har flertal gånger gått ut med mitt namn mina båtar osv. Mitt företagsnamn finns också att hitta för den som vill ha adress mm

Att försöka dölja sin identitet tyder enbart på att man inte vågar stå för det man skriver

 

Fast anställning behöver jag inte skaffa Soumi då jag har det sen snart sexton år tillbaka i Göteborgs hamn(numera APM terminals)

 

Din historia med konto till nån polska. Tja jag tror inte någon skulle vara så dum att sätta in pengar på en okänd polska i Florida när man gör affär med ett känt amerikanskt företag. Inte ens du Soumi...

 

Bryr mig inte om vem du är och hade inte heller lagt mig i om du tex hade skrivit att affären gjordes tex -04 då Fredrik faktisk jobbade på Boats. Skulle aldrig lägga mig i och försvara något som jag inte vet något om

 

Vad gäller Boats så har givetvis även dom som alla andra säljande företag av begagnat sålt objekt där det uppstår konflikter med köparen. Begagnat kan hålla runt hörnet eller i flera år. Dock skulle de inte finnas kvar bland de största på båtexportmarknaden om de skötte sina affärer som du vill ha det till

 

Det är inte så att du blandar ihop Fredrik med Jack? Han passar in på det du skriver. Har blåst mängder av folk på båtar från USA :(

Skrevs även en del om honom i pressen. Häktades och utlämnades till Sverige till slut men det gav noll

 

Du skriver att vissa klarat sig sämre och fått båtar med utbytta maskiner. I den välden jag lever är utbytta maskiner något bra och positivt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör man lite snabb och enkel koll på Capitan så är det lätt att se att det skulle vara otroligt utstuderat ifall denne medlem egentligen heter Fredrik.

Bolaget står under namnet Rickard X (skriver inte ut efternamnet, det får Capitan göra själv ifall han vill), bolagsnamnet är bytt från ett vanligt smeknamn på Rickard till R.X. Boatstuff AB, mobilnumret på hemsidan går till privatpersonen Rickard X osv.

Det känns som att det är dags för en pudel från Soumi_batti/AgatonSax...

Hur han väljer att göra visar hur pass stor han är som man.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, man ska nog ha ordentligt på fötterna o kunna visa upp det om man öser ut anklagelser på öppet forum. Lägg upp dom o visa om Capitan är en skojare, annars slår anklagelserna nog bakut på den som kastade dom...

 

Det är ju faktiskt intressant för oss andra att veta om det värkligen ÄR en skojare, o för att få reda på det så behövs som sagt någon form av bevis. indecision

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det enda man återigen kan konstatera när man läser Soumi_Battis inlägg är att det är precis lika lite bevis som alltid, skulle behöva lite vård mot bitterhet i största allmänhet tror jag, den person du hoppar på tycker jag bara får väldigt bra reklam då han kan försvara sig mot dessa grundlösa påhopp på ett utomordentligt sätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag upplever inte att jag hoppat på en enda. Känner mig ganska opartisk trots att jag efterlyser den fakta soumi påstår att han har kvar.

 

Ledsen om du inte kan dela den uppfattningen Westfjord. Huruvida han behöver vård skiter väl jag i...känner inte människan och har svårt att bedöma det grundat på ett antal åsneinlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör från telefonen, det skulle inte vara ett citat på ditt inlägg, utan ett fristående inlägg, ursäkta mig Bildspel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

WTF!

logga ut för gott(så här gör man inte som vuxen)

sen stanna kvar på flashback

detta hör inte hemma på MG

VEM HAR RÄTT VEM LJUGER spelar ingen roll detta kan inte lösas av anonyma avatarer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då det är här på detta forum jag får grova allvarliga anklagelser och påståenden om mig så känner jag att jag måste lösa det här för att rentvå mitt namn 

Hur löjligt du än kan tycka att detta är så är detta allvarligt för mig. Vill inte framstå som en person jag inte är

Jag är för övrigt inte anonym

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör en polisanmälan om förtal och be maringuiden om ip-adressen på vederbörande, det är det enda du kan göra i det här fallet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med pseudonym om att du skall göra en polisanmälan, har du ditt på det torra så finns ju hur mycket bevis som helst i trådarna, både vad det gäller förtal och personangrepp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mjölet mitt är helt vitt så detta skall jag kolla upp. Hade jag inte en tanke på innan.

Ingår ju 50000kr i hemförsäkringen man kan använda

Frågan är om man kommer någon vart?

Antar att maringuiden måste lämna ut ip adress och information om man gör en polisanmälan?

 

Nog för att tystnaden från vederbörande talar ett tydligt språk men med tråden hade jag hoppats att få honom att erkänna att han bara pratat skit hela tiden

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur många av de medlemmar (som utmärkt sig genom att skapa oreda och irritation hos andra medlemar) som antingen självmant lämnat forumet alt. bara försvunnit så undrar jag om inte admin har blivit mer aktiv när det gäller skarpa tillsägelser.

Om så är fallet så tycker jag på ett sätt att det är synd att detta inte redovisas i bråkiga trådar. Inte för att hänga ut någon utan mer för att jag tycker att det är viktigt att admin visar var gränserna går. På många andra forum uppmanar admin till allmän skärpning i tråden samt att varningar utgått till de som varit värsta syndarna. Inga namn behöver nämnas, har man skrivit i tråden och inte fått någon varning så vet man ju att man inte avses.

Capitan,

Det kostar dig inte en krona att polisanmäla. Det är inte speciellt troligt att det kommer leda till domstol men en polisanmälan innebär att SB hamnar i registret och blir det många anmälningar så kan det gå vidare. Just nu är ju det här ämnet verkligen i ropet i media och det finns förslag från Datainspektionen om lagändringar för att komma åt den här typen av beteende på nätet.

Det verkar vara väldigt många som tror att vår grundlagsstadgade yttrandefrihet betyder att man får säga och skriva vad som helst, men så är det ju inte.

Mvh

Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har ingenting för att du anmäler till polisen, förtal faller inte under allmänt åtal.

Däremot så kan du säkert driva detta civilrättsligt men jag ger dig inte så stor chans att komma fram till något i just detta fall.

 

Hade det varit grovt förtal så hade det varit annorlunda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När polisen själva kan göra en anmälan kallas det för allmänt åtal. I alla andra fall krävs att det finns en anmälare. Om Capitan gör en polisanmälan måste de ju ta emot den, då behövs inget allmänt åtal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förtalsärenden hanteras inte av polisen, sådana skrivs av direkt.

Polisen hanterar däremot hot.

Om någon av kombatanterna blivit hotad så är det bara att polisanmäla. När polisen gör förundersökning kan de begära ut IP-adresser mm från MG.

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan nog tycka att man ska låta saken bero helt enkelt då det inte är värt att slösa energi på. Motpartens tystnad är väl kanske ett bevis nog på att det inte fanns något fog för dennes anklagelser. Att man som motpart i detta fall inte beter sig som en man och kommer med bevis och vettiga argument för sin sak eller ber om ursäkt för att man varit fel ute tycker jag är extremt svagt.

 

Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå det gör dom visst det, för strax före jul var det upplopp här i Göteborg där unga elever på gymnasiet blev uthängda och förtalade genom ett konto på instagram. En flicka på 16 år blev anhållen men senare släppt, nu är det en annan som är misstänkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Capitan, jag vet faktiskt inte vad som driver dig. Vad håller du på med? Mår du bra?

Varför försöker du så envist förneka att jag köpt en båt av Boats International?

Jag köpte en båt av Fredrik på Boats International. Vill inte gå ut med exakt året men det var i början av 2000-talet. Jag hade den ett antal säsonger under vilka jag fick lägga ansenliga pengar på reparationer. Sålde den sen vidare 2004.

Båten annonserades i tidningen Båtbörsen. Proceduren är redan beskriven ovan, det var väldigt mycket lurendrejeri i affären. Under affären försökte jag backa ur ett antal gånger, men det slutade som sagt med att jag köpt båthelvetet och betalat allt till 2 olika parter innan jag varken sett båt eller någon levandes människa.

Om det är till någon tröst nämnde din polare Fredrik att han jobbat i IT-branschen men nu sadlat om till båtar.

Jag kan dock ge dig rätt i att du inte verkar vara Fredrik från Boats.de.

Varför du envisas med att försvara deras verksamhet förstår jag bara inte. Som du skrev ovan, att få motorerna utbytta är något positivt. Ja men till vad? Och var det avtalat att de skulle bytas? Skitsamma, det var bara ett exempel.

Min erfarenhet av att handla från Boats international var att det var som att bli våldtagen i en gränd, sen rånad och pissad på. Du kanske hittar andra kunder som tycker att de har en toppenverksamhet och har alla korten rätt på bordet.

Men just min erfarenhet var verkligen inte att det var ett seriöst företag. Du kan påstå att jag snackar skit, att jag ska polisanmälas för förtal och allt du ljuger ihop med dina forumkompisar. Men för min del är det bara en part i detta som borde polisanmälas. Och det är Boats International. Som sagt var detta över ett decenium sedan så det är preskriberat.

 

Helt otroligt egentligen att sitta och diskutera detta så här långt senare i en hetsig debatt på ett båtforum. Jag föreslår att vi slutar med denna diskussion. Importera vad du vill, gilla Boats.de, kort sagt gör vad du vill. Men låt mig vara! Jag redan fått min beskärda del av bedrägerier.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du låter själv allt annat än seriös....  Båten du skrivit hyllmeter och klagat på säljer du själv vidare utan problem....... och sen lider du med alla som blivit lurade,, jojo...

Kasta sten i glashus heter det vist............

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Trillium, det var inte utan problem. Motorn hade jag fått bekosta med stora reparationer, inredningen delvis bytt, elsystemet renoverat. Hela båten fick sig en rejäl uppfräschning. Sånt syns inte på foton från Florida. Nästkommande ägare fick tyvärr fortsätta att renovera motorn, vilket inte ingick i mina planer.

Om man la ihop alla kvitton från verkstadsjobb hade det varit billigare att stoppa i en ny motor direkt. Vilket är min erfarenhet att bjussa på till andra som funderar på att köpa en sjövattenkyld V8 från Florida. Begreppet kexigt gods får en helt annan innebörd.

Men jag ljuger ju bara så skit i mig. Köp gärna ett Floridahärke från Boats International, särskilt ni som skriker om polisanmälan för förtal!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att du i denna trådens början smutskastar capitan för att vara en person du hyser agg mot när du nu har kommit på att du hade fel om just det. En regelrätt ursäkt hade varit på sin plats tycker jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan visst be Capitan om ursäkt för hårda ord.

Om han i sin tur ber om ursäkt för att han betvivlat att jag köpt ett Floridahärke från hans polare Fredrik på Boats International, som han verkar försvara i ur och skur.

Det som är jobbigt för mig är att först ha blivit blåst av en Florida scam-person. Därefter anklagad av Capitan för att ha hittat på allt.

Ungefär som om en ung tjej blivit våldtagen, sen kommer ett mediadrev och säger att hon hittat på allt. Och kom igen, litet skönt var det väl? Suck!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...