Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Cojone

Vad är det här för båt?

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja ha hjälp av er för att få lite info om båten på bilden. Jag kan själv ingenting överhuvudtaget om båtar. Jag måste sälja båten då den har legat på land alltförlänge och ni ser själva att den håller på att dö väldig långsamt.

Vad är det som är dyrast när man renoverar en sån båt? När är det inte värt det det längre? (Rent ekonomiskt). Hur mycket skulle det kosta i nuvarande skick och hur mycket skulle det kosta om jag fick den renoverad?

Jag skulle uppskatta verkligen om jag kunde få så mycket hjälp som möjligt, som sagt förstår jag mig väldig lite på båtar.

Jag tycker ändå att det är en fin båt och det gör mig ledsen att se den på land...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Troligen är bilden för tung. Forumet har begränsningar för hur stor bilden får vara men det talar inte om detta när man försöker utan lägger glatt in inlägget och bortser bara från bilden.

När det gäller båtrenovering så kan man nog generellt säga att det i princip aldrig lönar sig rent ekonomiskt att renovera. Det ska vara väldigt speciella båtar som har ett historiskt värde. Sen kan det kanske löna sig när det gäller yrkesbåtar men det har jag ingen koll på alls.

Din båt verkar ju vara en yrkesfiskarbåt men eftersom det är en gammal träbåt (och med tanke på hur få yrkesfiskare vi har kvar) så har jag väldigt svårt att tro att du kan hitta någon som är villig att betala för den.

En renovering skulle kräva väldigt mycket pengar och en massa mantimmar vilket gör den ointressant i professionellt hänseende. Kanske någon entusiast kan ta över den gratis för att ha den som projekt?

Kanske inte det du ville höra men båtmarknaden är i det närmaste iskall så det finns massor av fina båtar för lite pengar. Åter igen, det kan vara annorlunda eftersom det är en yrkesbåt men hoppas inte för mycket.

Mvh

Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...