Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Sakkunnig

Dagens Blocket

Rekommendera Poster

Jag tycker absolut inte man skall hänga ut eller skoja med folk som har svårt att stava, men när det tydligt är frågan om slarv tycker jag det är en helt annan sak. Vi som minns den gode kämpen James Fjong inser ju att detta måste vara helrätt båt för honom!



http://www.blocket.se/stockholm/Ornvik_565_hodtfynf_48989937.htm?ca=8&w=3

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HANDgjord båt!



Hehe, humor?

 

post-10024533-1394237628,032_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Varför länka till något som efter kort tid ser ut som följer!

Hittade inte annonsen…

Några orsaker:

Varan är redan såld och/eller annonsören har tagit bort annonsen.

Kontrollera länken. Om du klickade på länken i ett mejl, kontrollera att länken inte kapats.

Om du just lagt in eller ändrat den här annonsen, kom ihåg att det kan dröja en halvtimme innan den visas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo men nu var det ju inte hydraulpumpar utan hydralpumpar. Kanske de kan se ut som generatorer i vissa vinklar o dåligt ljus?blush

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske lite otydligt klumpigt uttryckt, men i jämförselse med resten av båten så är den ju iaf betydligt nyare., 360h, knappt inkörd ju.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det väl inte det man tänker när man hör ordet walk around i båtsammanhang. Men det är tydligen tillverkaren som kallar den så. Lite falsk marknadsföring, även om jag kanske tycker att lösningen är bättre än där man kan gå runt styrpulpeten.

http://www.borgsmotor.se/portfolio_item/hr-630-wa-2/#

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Kanske betyder det att den är tillräckligt liten så när den står på land så kan man gå runt den...wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det så stora båtar så att man inte kan gå runt dem om de står på land!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte bättre om man fiskar t.ex lax, då är det viktigt att kunna drilla laxen båten runt. WA modeller är populära bland fiskarna av den anledningen och det var det som gjorde att jag reagerade mot fake-WA.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Ett bra exempel är Costa Concordia. Hon stod på land men inte fan kunde man gå runt henne...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte inte på det.

För mig är det segelbåtar som gäller och det enda jag fiskar är makrill med släpdörj när jag är ute och seglar.

Jag är storväxt ock ogillar starkt när det är trångt. Därför tyckte jag passagen såg tilltalande ut även om jag aldrig vill ha den typen av båt.wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Costa Concordia stod inte på land - hon låg på ett grund. wink

Visst - grund är ju också land i viss mening och det bevisar ju tesen att det farligast på sjön - är land

post-945-1394237695,6906_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Grundet hänger ihop med fastlandet och man kan ju enklast beskriva det med att grundet var en förlängning av fastlandet, av själva ön. Stod på land är ett uttryck för att ha gått på grund medan uttrycket låg på land mer passar in om båten står på land, på kajen...

Bifogar bild på känd polsk färja som på bilden ligger i sjön men lutar sig mot land.

Härliga hårklyverier smiley

post-10024382-1394237695,7959_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skippar skärmdump för denna båt, med detta fantastiskt väl tilltagna pris så kommer den i alla fall att ligga ute annonstiden ut: http://www.blocket.se/orebro/Motorbat_med_battrailer_53752856.htm?sa=1

Förvånas alltid när man talar om stero och högtalare i båtar, men inte ett ord om ankarutrustningar, förtöjningsgods, fendrar, båtshake, paddel mm viktiga saker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är nog beredd att hålla med dig rent generellt där, men i just det här specifika fallet kan det troligen vara skönt för den mycket eventuelle köparen att ha något att döva ångerångesten över att man spenderat 40 000 på den balja man guppar runt i!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det dårar som betalar såna pengar för en sån båt.

 

Jag skulle inte velat ha den ens om jag fick den till skänks.

 

Om man inte har för stora krav så får man en båt som klarar att segla jorden runt för de pengarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skippar skärmdump för denna båt, med detta fantastiskt väl tilltagna pris så kommer den i alla fall att ligga ute annonstiden ut: http://www.blocket.se/orebro/Motorbat_med_battrailer_53752856.htm?sa=1

 

Observera att det bara verkar vara högtalare som ingår. Snålfan har skruvat ur stereon som antagligen skall säljas separat. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är nog beredd att hålla med dig rent generellt där, men i just det här specifika fallet kan det troligen vara skönt för den mycket eventuelle köparen att ha något att döva ångerångesten över att man spenderat 40 000 på den balja man guppar runt i!

 

Sänkt till 19 papp nu, men fortfarande c:a 10000:- för dyr, tycker jag... :huh:

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...