Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
studiobtc

Vad tar en firma för tvätt, rubbing och vaxning av båt?

Rekommendera Poster

Ja...Hur räknar firmorna egentligen? Jag är mest nyfiken på vad det kostar att få sin fritidsbåt tvätta, rubbad och vaxad? Hur räknar båtfirmorna på det? Nån typ av kvadratmeterpris?

 

Låt sög vi har en båt på 7 meter lång och 3 meter bred..Vad tror ni man skulle fått punga upp cirka? Eller vad är egentligen båtfolket villiga att betala?

 

Själv tycker jag att det hör till båtägandet att göra allt detta men av nyfikenhet vill jag veta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en 27 fot DC. 15 000:- för hela kitet även insidan. utlovat top notch resultat. (stockholm) av en känd bil rekond firma.

Rätt ok pris om resultat är det utlovade.Kan ju finnas många anledningar att man inte gör det själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...eller precis tvärtom. Det blir ju så mycket arbete med en stor båtwink.

Skämt åsido har vi nog alla olika orsaker till våra val. Jag har ingen vinterplats där jag kan jobba själv, så det blir kommersiell förvaring. Tvätt av båten ingår i förvaringspaketet. Polering och vaxning av skrov (allt under relingslist) kostar 3300.- Båten är 8,25 x 3,05. Däck och överbyggnad putsar jag på själv när jag löst ut båten och den ligger i vattnet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi lejde bort rubbing och waxning till en kostnad av 1600€ i Rotterdam.(skrov enbart)

För att annars hade vi behövt hyra ställning och maskin/er.

Våran båt var väldigt matt(hon är ju från-83) och det behövdes mycket maskinpolering för att få fram lyster i gelcoaten.

Vilket tog två proffs 2 dagar vilket skulle innebära minst det dubbla för oss.

Men detta görs inte varje år utan vi fuskvaxar med trasa och allt i ett produkt tills det måste göras ordentligt igen.

Vi hoppas att vi bara behöver göra detta vart femte år ungefär.

Glömde säga att båten är 45fot

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta kontakt med en som sysslar bilrekond, säkerligen under halva priset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...