Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
TobiasGren

italiensk snipa

Rekommendera Poster

Hej alla!

Jag bifogar här en bild på en Italiensk snipa. Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med att fastställa vad modellen heter samt vilken motor som kan tänkas vara standard... Tror ni att det är svårt attfå tag i reservdelar till en båt av ett italienskt märke?

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!

 

Vänligen

/Tobias Gren

post-10018923-1394237382,9467_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej tycker det ser ut som en avart av en norsk gammal FM-snipa.Vilken motor sitter i båten nu?Skulle tro att 15-25 hk skulle räcka för normalt bruk.Är det stor diameter på propellern så behövs låg utväxling på backslaget

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag tycker också som sign 45perarne att det ser ut som en avart av en norsk gammal FM-snipa.

Finns det ingen märkning inne i båten?

Om inte, hur vet du att båten är italiensk?

Delar till båten (original) får du nog inte tag på (gäller nog nästan samtliga båtarmärken oavsett land från den tiden).

 

Vad är det för motor?

 

Med vänlig hälsning,

Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

italiensk snipa känns ungefär lika sannolikt som en rysk daycruiser, om man inte räknar med gondoler cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blir glad då jag läser ovannämnda citat. Är den Norsk så känns det bra mycket tryggare!

'Jag har endast säljarens uppgifter att gå på och dessa är högst knapphändiga. Har aldrig pratat med säljaren själv utan istället med ombudet, dvs. han som lånat ut sin e-postadres.

 

Jag har bett om mer bilder och uppgifter om motorfabrikat men utan resultat. Man vill ju inte åka flera mil i onödan.

Om vi nu bortser från Italiens, kan ni/någon då våga sig på en gissning. Vilken typ av snipmodell kan det vara?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå där.

 

Har du köpt båten eller ska du köpa, varför inte ringa säljaren å fråga, är ombudet ett riktigt ombud eller en skojjare, be att få tele nr till säljaren å ställ frågorna hen borde ju kunna svara på dina frågor tycker ju jag i allafall/ lycka till......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu finns det ju Italienska snipor, men det är båtar i en helt annan klass än båten på TS bild.

Om ni tänker er en HR båt helt öppen med den inredningen så är det i närheten av en Italiensk snipa.

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snipor som de vi har här i Norden är inget unikt i övriga världen heller. Man behöver inte googla särskillt mycket för att hitta äldre italienska snipor. Den på bilden här är en riktig skönhet! ;-)

Hursomhelst skulle det vara intressant att veta hur det är med båten Tobias hittat..

post-10012234-1394237383,4247_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har nu beslutat mig för att lägga ner objektet då säljaren valt att inte svara på mina frågor eller ge någon respons på min önskan att få se fler bilder. Känns regält oseriöst!

För som det är så vill inte jag sätta mig i bilen i några timar i onödan.

 

Men min nyfikenhet är inte släckt :-(

Begärt pris var 21500:- Och det är i den prisklassen jag kan tänka mig att köpa en snipa...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...