Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
LasseLinjett

Akut till sjukhuset - missade arbetsplikt - får böta

Rekommendera Poster

Så länge alla är nöjdaså gör det ju inget om det alltid är samma personer som hjälper till.

Det finns faktiskt exempel på att medlemmar blir sura för att de inte får vara med och hjälpa till också. Man tycker då att det är klubben för inbördes beundran som håller igåg underhåll mm på det sätt som de vill, inte på det sätt som alla de som inte får hjälpa till vill.

Det kan vara svårt att få alla nöjda...

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har lite gemensamma problem: Långt till sommarhuset. Vi har vår 12 mil från Göteborg och 55 mil heifrån.

Kanske ska vi byta bostad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har också 12 mil till Göteborg - lite styvt. Kommer precis därifrån.

Vår höst-, vinter-, vår-stuga strax norr om Åkersberga, ligger ganska exakt 55 mil från Kungshamn.

Skulle du kunna tänka dig bo i Kungshamn!? eller var det sommarstugan du tänkte på!?

Man skulle egentligen bara ha båt.

Fast det är inte alla som har en sån fru som din Magnus har. sad Dvs båtintresserad. indecision

Å andra sidan har stugan goda förutsättningar för att kunna utöva ett av dina specielintressen - snöskottning.

Kommande måndags förmiddag blir det skottning av den snö som kommit sen nyår. Ca 120 längdmeter á en skyffelbredda. Kanske skiter jag i de sista 40 metrarna ner till förådet. Behöver jag nåt där kanske jag pulsar. Sen lite födelsedagsfirande för yngsta Täbybarnbarnet och dottern.

Efter det kan det va skönt att dra sig tillbaka till de vilda skogarna och hoppas att Rialavargen dyker upp. Det är skönt med ett eget värelse när man har tonårsbarnbarn. wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...