Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst Mattias

Båttyp???

Rekommendera Poster

Gäst Mattias

Hej, jag skulle bli väldigt glad om någon kan säga av vilket märke denna båt är. Gärna med ytterligare info om mått, vikt, rek motorstyrka mm. Ps. Det står Kusten HT på sidan på båten Tack på förhand, Mattias

post-0-1394234336,3176_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias

Basfiolbåt........man tackar för engagemanget. /Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Mattias! Bry dig inte om Skotten han har bara lite problem att sova. Han tänker bara på hur han ska få upp sin stålbåt i 35 knop :-D . (går bara om man kör motorn på ren moonshine). Nu till ditt dilemma. Jag har sett din eller liknande i en båttidning om jag inte är helt ute och cyklar så är det en tidig skapelse av någon av de kända båtkreatörerna i Sverige. Ska hem och riva lite i tidsskriftssamlarna. På återseende Albin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias

Riwallen..... jag förstår om du inte orkar rota i alla dina tidningar men har du nån minsta aning om vad det kan vara för båt......jag skulle vilja ha något att kunna gå på när jag går vidare i mitt sökande. Tack på förhand. Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du tror inte de e en Kusten HT då? HT står ju för HardTop, o de e ju en hardtop. Kusten är/var ju faktiskt en båttillverkare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias

Penta-Mannen Är/var Kusten en tillverkare....jag tänkte det var en modellbeteckning. Ok.....tack för det....ska söka vidare på nätet. /Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst keijo

hej har en kusten ht jag med det ända jag vet är att båten är rek motr ca 40hk och att den är bygg för 4,5 pers det är det jag har hörtmer vet jag inte mvh keijo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Ser att detta är en gammal tråd, men fick du fram något om din båt? Har precis köpt en Kusten ht själv, men det är svårt att få fram information. Måste köpa kapell samt kapellrör, men vet inte vart jag ska vända mig. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev Akan:

Måste köpa kapell samt kapellrör, men vet inte vart jag ska vända mig. 

Att köpa kapell till en båt är lite som att gå till en skräddare. Det är ytterst få båtar som inte tillverkas längre det finns färdigsydda kapell till. Du får helt enkelt vända dig till en kapellmakare i din närhet som får måtta på båten. De hjälper dig med kapellbågar också. 

  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan skrev Peter_K:

Att köpa kapell till en båt är lite som att gå till en skräddare. Det är ytterst få båtar som inte tillverkas längre det finns färdigsydda kapell till. Du får helt enkelt vända dig till en kapellmakare i din närhet som får måtta på båten. De hjälper dig med kapellbågar också. 

Tack för info, då vet jag. 👍

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...