Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst

Clinton 5hk

Rekommendera Poster

Gäst

Hej!

Tänkte höra om någon har någon erfarenhet/info/prylar till/av en clinton 5hk tillverkad i Michegan? Har en sådan liggandes i garaget och den fungerar fint, men propeller saknas. Det skulle vara kul att testa den i sommar =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja hur många propellrar behöver du ? ;-) vi har prylar!!! 

Vi har ca 2000 utombordare från 1912 å framåt av så gott som alla tänkbara modeller... förutom de så har vi runt 50 ton med reservdelar, både nytt å begat.. så vi brukar lösa de flesta problem till äldre utombordare :)  Går bra att kontakta oss på facebook oxå.

Mvh Carolina

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jaså ni har såna motorer också! Trodde i början att de var helt okända och udda. Det skulle verkligen vara roligt att hitta en propeller. Det är en Clinton med nr 1101. Vit, ganska stort motorhuvud. 

MVH Marcus 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä tyvär e dom inte spec udda.. :-) Clinton, Apache, Chief, Firestone e alla samma typ av motor men med olika namn... varav Clinton nog e den vanligaste... iaf i sverige.      10 st av dessa olika motorer hänger hos oss...  så att hitta en propeller till din ska nog inte vara nåt större bekymmer ;-) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2013-01-04 vid 00:28 skrev CarolinaE:

Ja hur många propellrar behöver du ? 😉 vi har prylar!!! 

Vi har ca 2000 utombordare från 1912 å framåt av så gott som alla tänkbara modeller... förutom de så har vi runt 50 ton med reservdelar, både nytt å begat.. så vi brukar lösa de flesta problem till äldre utombordare :)  Går bra att kontakta oss på facebook oxå.

Mvh Carolina

Hej Carolina! 

 

Jag och min sambo håller på att laga en gammal monark 4hk och vi skulle behöva lite delar till tändsystemet. Vad jag förstått så är du rätt person att kontakta för delar så jag vore tacksam om du kunde kontakta mig på 0704-883449.

 

 

Tack på förhand, 

 

/Tobbe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror att Carolina lämnat listan. Om det är en luftkyld motor så är tändsystemet samma som på samtida mopeder. Reservdelar finns säkert hos de som säljer moppedelar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var lite av en chansning, såg att hon skrev senast 2013 ungefär. Men det stämmer som du säger, det ser helt klart ut som mopeddelar på tändplattan så jag ska testa ett ställe där dom säljer Puchdelar på nätet. 

 

Tackar iaf för tipset🙂👍

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just Puch är kanske ett dåligt val. Tändplatta tillverkades av Stefa tror jag. Så grejor till monark eller crescent mopeder skulle jag satsa på. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag såg att samma ställe som sålde Puchdelar även hade Stefa vilket sitter i denna Monarkmotor så det verkar vara ett gott sortiment där. 

 

Går den 5hk du har fint?  Är den också utan växel? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har nog förväxlat mig med TS. Har aldrig haft någon sådan motor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...