Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
labbibia

I morgon går världen under?

Rekommendera Poster

Ni har väl sett till att täcka era båtar ordentligt? För i morgon går ju världen under.... 

Själv tänkte jag nog ta på mig flytväst, hjälm syrgastub, dricka 3 snabba pilsner och se till att ha en rejäl handduk  nedpackad i en liten bag! Varför en handduk?

I den humoristiska romanserien Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams har handdukar en central roll inom rymdliftarkulturen. Uttrycket veta var man har handduken innebär att man är en person som kan ta vara på sig själv. Handduksdagen firas 25 maj till minne av författarens bortgång

Och för den som eventuellt missat den...Köp och läs! Den absolut roligaste romanserie jag någonsin läst! :-)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Liftarens_guide_till_galaxen

 

Edit: Snyggar till länken lite..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En trilogi i fem delar... Underbar.

 

Själv tänkte jag tömma bankkontona och ta en riktig utekväll. Kan lika väl maxa kortkrediterna också, jag lär ju inte behöva betala tillbaka när jorden gått under.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara att ställa sig och hoppas på att ett lämpligt vogonskepp passerar i rätt ögonblick :-) Liftarens guide till galaxen är en mycket lyckad julklapp om den är någon som är i panik och inte vet vad man skall köpa till faster Viola...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det ska vara en tandborste också, inte bara en

handduk. Själv är jag mer optimistisk inför framtiden och börjar

snart ett trettiotimmarspass på mitt arbete.

Räknar kallt med lön i januari!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Täcka båten? Har ni inte bunkrat upp och  gjort er redo för flera år på ett nyskapat världshav efter armageddon?

Här gäller det att spendera natten i båten.



smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag säger: Äntligen kan vi börja om på nytt.



Nya skatter, ny miljöpolitik, ny produktion, ingen behöver vara arbetslös, inga trängselskatter (okej trängselskatterna blir nog kvar, det har MP lovat även om hela världens befolkning dör så skall pengarna in)





 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att köpa båt var väl inte dumt

 

Besiktade bilen för styvt en månad sen. En av anmärkningarna berodde på ett elektronikfel. Min vanliga verkstad kunde inte fixa det så jag fick åka till Uddevalla idag. Hade  ytterligare två problem som berodde på elektronik. Reparationerna på de bägge verkstäderna gick på18 000 kr - det var dumt.

Hade hellre kosta på båten 18 000 kr så här den sista dan.

Bestämde dessutom idag att vi skall åka till Hållö på tjänsteresa den 27 december. Arbetsledningen lockde med glögg och pepparkaka därstädes när vi är klar med det minimla jobb vi skall göra. Eftersom jag är den enda som har båten i sjön får jag ta min.

Det blir nog sista resan för i år. Kanske vi kan segla.

Första seglingen i år gick av stapeln i slutet av Januari. Detta är nog första året som jag utnyttjat båten under 11 månder under ett kalenderår, Den har ju förståss legt still månadsvis emellan. Men ändå.

Vi får nog skjuta fram den där undergången en 10 -15 år. Då har jag seglat färdigt.wink

post-945-1394237356,1649_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När världen ser ut som den gör så är en undergång kanske något man skall önska sig? För egen del tror jag emellertid att eländet fortsätter som om inget hänt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även om världen går under i morgon så planterar jag mitt äppelträd idag lär Martin Luther ha sagt som ett uttryck för hopp och framtidstro.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu lär ju inte världen gå under i morgon bara för att Mayaindiandernas almanacka tar slut då, lika osannolikt som om världen skulle gå under  varje 31 december bara för att vår almanacka tar slut då.

Men dessvärre lär ju världen ta slut för många av våra medmänniskor i morgon. många pga ålder och sjukdom men alldeles för många pga onödigheter som krig,  tortyr, svält, misshandel, botbara sjukdomar mm mm. Tänk på dom och skänk en slant till välgörande ändamål ifall just ni har turen att överleva mayaindeindianernas sista dag i deras almanacka.

Hälsar en som hoppas överleva för att kunna hjälpa andra att överleva.

mvh Thomas S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppsan! Någon har rapporterat min  tråd? Vad har jag nu gjort som retat upp någon? Själv tyckte jag att det kunde vara roligt att skoja lite om det dagsaktuella ämnet Jordens undergång enligt mayakalendern men det var tydligen fel tänkt av mig?

Kanske vän av ordning som rapporterat kan tala om vad som inte fallit på läppen?

 

För övrigt har en av mina båtar varit döpt till just Maya.....:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du riktar missaktning och förlöjligar en folkgrupp. Det är i alla fall min teori. I sådana fall skulle det vara brott mot det tredje budordet i forumreglerna....

Är inte jag som anmält.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske tråden borde legat i DÖ-snacklaugh, eller också var det någon som inte gillade ämnet - vilket är min teori till att det raproterats.

Inte heller jag som rapporterade...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu skall du inte va så possitiv Västfjord - dan ä inte slut ännu.

Nu  själv skall jag gå under där jag sitter nu. Dvs ner i min verkstad och slipa till och borra hål i  ett par plåtbitar som skall bli ett modifierat fäste till nån form av projektor.

Det mest båtrelaterade är väl att jag skall åka över bron till Smögen för att montera dem. När jag är mitt på bron, ser jag ut över Soten, Kungshamn och ut mot Hållö. 

Sommartid brukar det va nedlusat med fritidsbåtar där. I dag så förväntar jag mig inte se en enda, mer än de som ligger kvar i sjön och som jag kan se från bron.

På Hållö är det just nu - 2 grader och blåser en östnordöstlig vind på ca 8 m/s eller som vi brukar säga sekundmeter. wink

post-945-1394237356,4617_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är jag som rapporterat.

Nej jag tror inte världen går under. Tycker personligen om den här typen av inlägg, men vi ska - enligt påbud från vännerna av ordning - inte acceptera några som helst icke båtrelaterade inlägg annat än i OT (fd dösnack). Alla andra trådar skall vara humorbefriade och helst enbart innehålla tekniska spörsmål och svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad bra! Ordningen återställd och forumet är lite närmare döden. Flintan, Westis och Sloppy Joe fyllot jublar!devil

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...