Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
crabfish

Jävligt flat ledning här

Rekommendera Poster

Är man chef och ledare, vilket vi får se admin här vara, så måsta man visa det.

Flera medlemmar slutar. VIssa skriver skit till andra och inget görs. Fler kommer garanterat lämna.

Ägare och moderator till MG måste visa var ni står och inte bara komma med ett tramsigt aja baja.

Allvarligt talat vill ni ha ett marinforum med klass eller är det en marin variant av Paradise Hotel?

Aktuellt exempel: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=476117

där Desibelle får frispel och NI gör inte ett förbannat skit åt det.mer än ett tramsigt inlägg

Hej,

Forsätt nu inte och tjabba på varandra. Börja prata båt igen.

/maringuiden.se

Löjligt

 

Visa att det är lite stake i er nu.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För en gång skull är vi eniga du och jag Harry! cool Även om vi kanske har lite olika uppfattning om vad styrningen ska bestå i.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter en dag på jobbet så noterade jag en trendändring redan igår (låt oss låta bli att analysera varför). På topplistan låg faktiskt riktiga trådar som var både läsvärda och lärorika.

De tråkiga inlägg som kommit har ju varit direkt relaterade till de gamla trådarna och konflikterna.

 

Håller med om att den senaste tiden varit trist här men låt oss låta bli att probleminventera mer nu. Låt oss se om den ändring som faktiskt har skett håller i sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så admin ska göra precis som DU tycker? Annars är det löjligt och ingen stake.

Det är admins forum och admin gör som hen vill. Nu skriver du lika mycket skit som andra, men riktar det mot admin.

 

Edit: Äh, varför bryr jag mig ens. Säsongskriget går snart över och när det närmar sig sjösättning är vi alla vänner igen.

Se så. Nu tycker jag vi alla sjunger We shal overcome...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om Du inte noterat det så har det skapats en del trådar om just kring detta med att MG har den senaste spårat ur där det bara har blivit ett forum med en massa pajkastning. En seriös fråga har ganska så snabbt runnit ut till en tramstråd. Det är det som Crabfish vill poängtera i sitt inlägg. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och om du inte noterat det så är det helt normalt på forum som fokuserar på säsongsbetonade aktiviteter att det spårar ur någon månad efter avslutad säsong. Det löser sig när värsta frustrationen lagt sig.

Du har kanske inte heller noterat att admin faktiskt HAR modererat en hel del. Men det dög inte för crabfish som passade på att slänga ur sig lite skit mot admin. Min poäng är att hen i och med det är lika god kålsupare.

Om nu alla bara slutar starta nya trådar om hur dåligt MG är just nu pga alla tramstrådar så återgår nog allt snart till det normala.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis håller med dig helt och hållet Krabban. Har själv arbetat som chef och ledare i dryga 25 år. Hade jag fått spel så hade du märkt det. Till skillnad från Dig har jag aldrig tillåtit mobbdrev bland mina medarbetare (eftersom Du tillhör de som mobbat och inte förstår det är det ju rätt tydligt hur det skulla vara på en arbetsplats där du bestämmer).

Men framförallt, vad säger att det är DIN vilja som skall gälla? De enda inlägg jag sett av Dig i femtioelva olika trådar avser klimat och 0.2...

Har Du inga bättre forum för sådan sk*t?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då ber jag om ursäkt för det har jag faktiskt inte noterat eller vetat om att ett säsongsforum spårar ur. Tycker dock att det är väldigt tråkigt med alla som verkligen försöker men inte får något gehör för det utan att det ganska så snabbt blir en tramstråd. Men men det är väl som Du skriver.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway

crab

Du har min support.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Villken överraskning surprisewink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

surprisesurprise Rapporterad varför o av vem ?? Ställer mig väldigt frågande ???

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men alltså det är ju först nu det spårar ur, och att skylla på admin/forumägare är väl att göra det lite väl enkelt för sig.

 

Är det saknad till 2012's tokroliga trådar och inlägg som gör alla galna? Vill inte försvara hans sätt att sabba trådar, eller hans infantila genmälen men nu känns det ju snarare som att Ondskans Axelmakter förlorat sin gemensamma fiende och imploderar i en slutstrid i sandlådan.

 

Fan, plocka ihop era lego-bitar.

 

Skyll inte på magistern för att de ligger i o-ordning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Westfjord; Ja fast jag får nog tillstå att det knappt är krypgrund just nu.

Håller i stort med dig Arne A. Fast jag tror att mobben är ute på ny trolljakt då 2012 loggat ut.

Börjar nästan att känna mig som ett halv- troll nu  huva.  Rapporterad o allt..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Märks väl väldigt tydligt hur man resonerar  utifrån Krabbans mentalitet. Till och med Blondbellas inlägg rapporteras! För vad?

(redigerat pga felstavat användarnamn)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2012 var senast inloggad idag...så att han har lämnat är bara ett luftslott av vissa på forumet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra det,för ni verkar ju väldigt intresserade av honom,kollar inloggningar,vad han heter,hänger på hans Hemsida mm ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Länge sedan jag slutade rapportera inlägg då det bara retar den man vill rapportera och admin inte bryr sig.

Det jag vill få fram med denna tråd är inget annat än hur man leder en verksamhet och här är det på gränsen till full anarki.

Visst tycker jag att man ska ha högt i tak men under ordnade former. 

MG har många bra medlemmar och en hel del bra debatter och är orsaker till att jag stannar kvar här. 

MG har under perioder blossat upp och flera bra medlemmar har försvunnit. Tråkigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag gjorde detta med glädje, vissa anser att jag tillhör mobben men 2012 som jag själv hugger rejält på ibland vill jag inte skall lämna forumet då jag tycker att det skall vara högt i tak! Men tyvärr förstörs det av vissa som anser att dem inte tillhör mobben, utan använder detta som ett begrepp dem inte själv kan förklara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Högt till tak, då gäller det att ligga på rygg först för att uppnå det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att förstå behovet av nån överförmyndare som ska påpeka fel som olika skribenter gör. Kan inte en hoper människor skriva utan pekpinnar och regelbok.

 

Givetvis finns folk med mindre förnuft men det är väl nåt man lärt sig leva med som medborgare. Liksom det går många lösa i samhället är det väl mycket bättre än att de är inlåsta. Här på MG är det inte nån säkerhetsrisk och verbala nedskjutningar får man väl leva med.

 

Alternativet kräver manuell kraft dvs moderator kostar pengar. Är vi så känsliga att vi inte klarar den här virtuella världen hur ska vi då klara oss ute i samhället?

 

Jag tror att de flest här står ut med kastade pajer. Sånt kan ju va underhållande t.o.m. Visserligen inte kul för den som åker dit men kan få sympati från andra MG-are som stryker medhårs.

 

Moderator är förnedrande för civiliserade skribenter.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway

Man måste vara ung och galen, innan man blir gammal och vis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lösningen är enkel.

Vi håller givetvis med er om att många trådar har spårat ur och vi har agerat för sent och ibland inte alls, men lösningen är enkel, håll er till forumreglerna så slipper vi moderera och många av er slipper blir förbannande. Vi antar att de flesta av er är vuxna människor som i normalfallet inte skulle agera och argumentera på det sätt som många av er gör om det inte var i skydd bakom  ett nick.

God natt.

Hälsningar

maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...