Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Torgny-3055

Vad kostar era vinterförvaringar ?

Rekommendera Poster

En egen maskinhall måste ju kosta pengar. 

Jag bor i mitt eget hus å det kostar. Så jag tror att har man båten i huset så koster det ju..eller? Hahaha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har båten på tomten så 0:- där men transporten till och från går på ca 7000:-/år

Inte så många chaffisar som vill köra svart nu för tiden. Färdskrivare och för mycket hederligt jobb sätter käppar i hjulet för billiga transporter. 

När ska dom lägga rot och rut på båt? Hahaha

 

När jag låg på båtklubben så betalade jag 1500:- plus lyft 600:-x2. då satt jag iofs med i hamnkommittén. Men så hade man 500:- i soppakostnad varje gång man ville  komma ut i skärgården. Nu har jag 5:- (varmkörning i hamnen) Hahaha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hela hallen fylld med lantbruksmaskiner, hallarna uppfördes för 20 år sedan total byggkostnad material då på 500 kvm var runt hundra tusen tror jag. Detta ät betalt sedan länge och i fjol såldes tröskan så nu finns det en plats över och den platsen fick den bästa saken på hela gården. Tar upp båten utanför huset med trailer skjuter in den efter avslutad service.  Finns det ett fack ledigt och inget står där så kostar ju inte hallen mer för det, den är betald för massa herrans år sedan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ehhhh och vad kostar din tomt per kvm då ? En tomt kostar ju pengar den med eller ? wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Jag pröjsar 3200 Sek för en 25 fots båt på grusplan, inklusive upptagning och sjösättning i Västerås.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2400:- för vinterplats på Båtklubb i Stockholm/Mälaren på inhängnad grusplan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På en marina á L x (B + 0,5m) x 275:- vilket för mig blir ca 9.700:-

Marinan står för upptagning, avspolning och pallning utomhus samt iläggning i vår. Jag står för täckning.

Relativt standardpris i Stockholms skärgård har jag fått för mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ligger i en torrdocka i Söderköping.

Där kostar det 700kr / meter l.ö.a.

Finns plats för lite över 30 båtar, ett mycket smidigt system där man har sin plats.

Nackdelen är väl att man måste ta upp och sjösätta på fasta datum, man kan inte bestämma datum själv.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Betalar 3000 för plats ute, plus ditforsling (1500) och sedan sjösättning, kran då båten ligger på en privat marina.

Förra såsongen betalade jag 19,000 för upptagning, förvaring inne i kallt tält, sjösättning samt förstörda batterier. Där tillkommer väl 6000 kr.. 

Detta i Stockholm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej

Ligger i båtklubb i Stockholm och betalar 3050kr/säsong inkl allt för en 31fotare.

snudd på gratis jämfört med andra ställen i just denna stad............

 

/Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inomhus i stor isolerad men ej uppvärmd båthangar (normalt frostfri): 725.- /kvm (L x B+0,5). Dyrt, men sannolikt är både mark-/fastighetspriser bland de högsta i landet och det är flerårig kö till klubbplatser så priset på kommersiella lösningar speglar marknaden. Stockholm/Lidingö

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Längd x bredd x 85 kr för en fuktig grusplan som är delvis inhägnad. Till det 700+700 kr för sjösättning och upptagning.

Det finns sommarvatten och el. Ingen egen service.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen egen service ? Du kommer inte åt båten för bottenmålning, service och vaxning? Ingår det i priset?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !

Jag har en motorbår 6,45x2,45 som jag har i en magasinsbyggnad på en lantgård. Torrt och fint . Ingen värme. Har tillgång till båten om jag vill under vintern. 800 kr/vinter. Västra Götaland.

 

Ingemar K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eget båtfack i båthus (ett av flera)

3000kr per år för 14 x 5 meter markarrende,  inklusive el till lyse, larm, husförsäkring och medlemsavgift i båthusförening.

Till det tillkommer kostnad för kranlyft sjösättning och bogsering av båtvagn till och från båthus med traktor.

Grymt behagligt att fixa med båten ruggiga höstkvällar eller blåsiga kalla vårkvällar. Praktiskt att ha arbetsdäck mot båten för att slippa klättra upp på ostadig stege för att ta sig in i båten när man bygger och grejar.

Köpte huset för 5 år sedan, det är kallt och lite rått, men ändå rätt lyxigt efter att ha stått ute i många många år!

post-10019272-1394237331,8999_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä, alltså det blev tokigt formulerat. Ingenting ingår i priset förutom ef för verktyg och belysning samt den grusade ytan, jag gör allt själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bor ombord så vi ligger i.

1 nov till sista mars 700€  i Amsterdam Sixhaven.(45fot 4,4m bred)

60liter disel i veckan när det är kallt för värme,runt 40 vid 10+grader.

Vinter vatten och el till viss del ingår.Ej för uppvärmning vill man ha det så kostar den kabeln extra.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast så mycket förvaring är det inte här i Holland.

Seglar ett par gånger i månaden utom när/om det är is.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stockholm, inomhus, kallt med upptagning + sjösättning 500kr/kvm billigaste jag hittade till min Princess V42

 

Dyraste var ca. 100.000 kr, men då ingår tvätt..

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ca 2 mil från Norrtälje, kallt men nybyggd hall med bra ventilation mm. Betalar 300:- kvm. Ligger ca 5 km från havet. Vet att de som ligger precis vid havet i samma område tar 500:- kvm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...