Northsea 3 Postad 3 November , 2012 Hur gör man bäst rent tygdynor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 605 Postad 4 November , 2012 Jag använder en våtdammsugare. Gnider in lite mätaren, tar en vattenslang med litet flöde och sköljer och suger samtidigt, så att vattnet inte hinner tränga så långt ned i dynan. Görs det på sommaren så får solen torka, annars rekommenderas ett stängt rum och en avfuktare. Så här här jag gjort med bilsäten, soffor och dynor. Det är otroligt vad smutsigt vattnet blir även då man tyckt att objektet inte varit så smutsigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektrikarn 124 Postad 4 November , 2012 Vi hyrde en mattvätt. den sprutar in hetvatten och tvättmedel samtidigt som den suger,man håller på tills returvattnet inte är smutsigt längre,funkade bra på våra 25år gamla dynor . Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 364 Postad 4 November , 2012 Jag har alltid haft avtagbart tyg på dynorna, så jag har kört tyget i tvättmaskinen. Sedan brukar det vara brottningsmatch att få på tyget över skumgummit igen. Det brukar ta lite användande för tyget att återfå sin ursprungliga form. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Northsea 3 Postad 4 November , 2012 Tack för tipsen, måste kolla upp om det går att hyra någonstans! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser